اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نصب چهارمین دستگاه رادیولوژی دیجیتال در دهدشت صورت می‌گیرد

تجهیز بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه رادیولوژی دیجیتال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با راه‌اندازی دستگاه رادیولوژی دیجیتال دهدشت در آینده‌ای نزدیک، تمامی بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه رادیولوژی دیجیتال مجهز می‌شوند.

تجهیز بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه رادیولوژی دیجیتال

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، صبح امروز سید حسام‌الدین نبوی‌زاده در مراسم افتتاح رادیولوژی دیجیتال و دستگاه ICU مغز و اعصاب بیمارستان شهید رجایی گچساران که با حضور غلامرضا تاج‌گردون، نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت عید سعید فطر رادیولوژی دیجیتال بیمارستان شهید رجایی گچساران افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: رادیولوژی دیجیتال یکی از فناوری‌های جدید بوده که به وسیله آن با هزینه‌های کمتر و دقت بیشتر می‌توان به تهیه عکس‌های با کیفیت رادیولوژی را از بیماران پرداخت.

نبوی با بیان این‌که عکس‌های دریافتی رادیولوژی دیجیتالی کمک بسیار زیادی به پزشکان جهت تشخیص بیماری‌ها می‌کند، ابراز داشت: دستگاه رادیولوژی دیجیتال بیمارستان شهید رجایی گچساران سومین دستگاه از این نوع در کهگیلویه و بویراحمد به شمار می‌رود و دو دستگاه دیگر در مرکز استان در بیمارستان‌های شهید بهشتی و امام سجاد(ع) نصب شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: هزینه نصب این دستگاه به همراه دیگر متعلقات آن افزون بر نه میلیارد ریال بوده که کمک زیادی به تشخیص بیماری در بیمارستان شهید رجایی گچساران می‌کند.

نبوی از نصب چهارمین دستگاه رادیولوژی دیجیتال در دهدشت خبر داد و گفت: پیگیر تأمین اعتبار بودجه نصب بخش رادیولوژی دیجیتالی در دهدشت هستیم که به زودی شاهد افتتاح چهارمین دستگاه رادیولوژی کهگیلویه و در دهدشت خواهیم بود.

وی تأکید کرد: با نصب چهارمین دستگاه رادیولوژی در دهدشت تمامی بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد به این دستگاه مجهز می‌شوند.

نبوی با اشاره به افتتاح « ICU» مغز و اعصاب بیمارستان شهید رجایی گچساران بیان کرد: تا قبل از افتتاح دستگاه « ICU»  از جمله مشکلات مهم ما در گچساران مشکلات بیماران مغز و اعصاب و آسیب‌های سر و جمجمه بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: با افتتاح این بخش و خرید تجهیزات جراحی مغز و اعصاب در گچساران مشکل مهاجرت پزشکان متخصص به دلیل نبود تجهیزات تخصصی مغز و اعصاب برطرف می‌شود.

این مسئول پزشکی در کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در مجموع برای راه‌اندازی‌ بخش‌های رادیولوژی دیجیتال و دستگاه « ICU» بیمارستان شهید رجایی گچساران افزون بر 14 میلیارد ریال هزینه شده است.

نبوی با تشریح ویژگی‌های دستگاه رادیولوژی دیجیتال یادآور شد: عکس‌های گرفته شده توسط این دستگاه قابل رویت در رایانه بوده و اگر مشکلی وجود داشته باشد، عکس مجدد گرفته می‌شود و قابل پرینت گرفتن نیز از عکس‌های این دستگاه وجود دارد.

وی تأکید کرد: نحوه قرار گرفتن بیمار روی دستگاه بسیار راحت طراحی شده است و بیمار می‌تواند در جهت‌های مختلف حرکت کرده همچنین عکس گرفته شده با شفافیت و کیفیت بهتری ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج کاهش نیاز به دستگاه « ICU» را از دیگر قابلیت‌های رادیولوژی دیجیتال عنوان کرد و تصریح کرد: انتقال به وسیله دیگر دستگاه‌ها به دیگر بخش‌ها از قابلیت‌های دیگر رادیولوژی دیجیتال بوده که در این فرایند این دستگاه می‌تواند در همان لحظه عکس گرفتن آن را برای تشخیص بیماری به متخصصانی که در مکان‌های مختلف هستند، ارائه کند.

انتهای پیام/82001/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول