حسین عابدیان در گفتوگو با خبرنگار فارس در آوج اظهار داشت: تا سه ماه نخست سال 92 و پایان خرداد ماه، 90 درصد پوشش جمعیت کشور زیرپوشش دیجیتال رسانه ملی قرار گرفته است و گامی موثر در این خصوص برداشته شده است.
وی افزود: همچنین در حال حاضر تمام برنامهریزیها، خریدها، مناقصات و کارشناسیها نیز صورت گرفته است.
معاون سازمان صدا و سیما با بیان اینکه در سال گذشته پروسه بسیار طولانی در سازمان صدا و سیما اتفاق افتاد که متوجه برخی امور شد، اظهار داشت: متاسفانه در سال گذشته این ادارهکل موضوع تغییر نرخ ارز و شدیدتر شدن بعضی از تحریمها روبهرو شد.
عابدیان ادامه داد: در همین راستا نیز یکی از شرکتهای داخلی که 25 درصد ظرفیت تولید رسانه را شامل میشد دچار حریق و آتشسوزی شد و بخش اعظمی از فرستندههای آماده از بین رفت که این امر سبب شد تا بسیاری از برنامهها از هدف فاصله گرفته که البته بسیار نیز برای این موضوع تلاش شد.
معاون سازمان صدا و سیما ادامه داد: در هر صورت با تمام تلاشهای انجام شده تا پایان خرداد ماه جاری حدود 80 درصد جمعیت کشور زیرپوشش دیجیتال برده شد.
و با راهاندازی حدود 700 ایستگاه باقیمانده تا 90 درصد زیرپوشش قرار میگیرند.
به گفته معاون سازمان صدا و سیما 10 درصد ایستگاههای باقیمانده دارای پراکندگی زیادی بوده و در درجه متوسط قدرت هستند.
وی با بیان اینکه رسانه ملی در مدت یک سال توانست تجهیزات را به صورت داخلی تولید کند، عنوان کرد: در حال حاضر بالای 95 درصد تجهیزات دیجیتال رسانه ملی داخلی بوده که البته در برخی تجهیزات نیز واردات صورت میگیرد اما جنس برند، طرح کلی و نهایی تجهیزات از کمقدرت، متوسط قدرت و پرقدرت ایرانی است و بسیار کار بزرگی در این خصوص تا به حال صورت گرفته است.
معاون صدا و سیما به ساخت نمونه فرستنده پرقدرت سه کیلو وات مایع خنک در کشور اشاره کرد و از نصب و رونمایی دستگاه مذکور در یکی از ایستگاهها بهزودی خبر داد.
وی عنوان کرد: هماکنون نیز در 700 ایستگاه برنامهریزیها برای دیجیتال انجام شده و تلاش این هست تا امسال اعتبارات طوری به سازمان داده شود تا بتوان کارها را به پیش برد چراکه در سال گذشته متاسفانه در بحث بودجه عمرانی مقدار تصویب شده توزیع نشد که این امر به دلیل مشکلات بود که کشور با آن مواجه بود.
انتهای پیام/77005/م30/ظ1004