اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال قزوین خبر داد

برتری هنر رسانه‌های دیجیتال قزوین در کشور

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین گفت: قزوین در حوزه هنر رسانه‌های دیجیتال جزو استان‌های برتر کشور است.

برتری هنر رسانه‌های دیجیتال قزوین در کشور

سعید پورایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه سال گذشته استان قزوین در جشنواره ششم حوزه هنری رسانه‌های دیجیتال توانست رتبه سوم را در کشور کسب کند، اظهار داشت: اکنون به جرات می‌توان گفت این استان در این حوزه هنری در کشور برتر است.

وی اذعان کرد: هنرمندان جوان قزوینی در طراحی وب سایت‌ها مهارت ویژه‌ای دارند، به طوری که وب سایت‌های استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و تبریز را این هنرمندان طراحی می‌کنند که این مطلب بیانگر توانایی‌های آنان در این حوزه هنری است.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین با بیان اینکه استان قزوین جزو هیئت رئیسه شورای مراکز فرهنگی دیجیتالی کشور است، تصریح کرد: تحقق این امر از جمله موفقیت‌های استان در حوزه هنر رسانه دیجیتال است.

این مسئول فرهنگ‌سازی استفاده صحیح از فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال را از جمله اهداف راه‌اندازی مراکز فرهنگی دیجیتال در استان قزوین عنوان و بیان کرد: قرار دادن امکانات دیجیتالی و ارائه خدمات سرگرمی و تفریحی به قشرهای مختلف جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان از دیگر اهداف تأسیس این مراکز در استان است.

پورایمانی با اشاره به اینکه باید امکانات رسانه‌های دیجیتال در دسترس مردم قرار گیرد، اذعان کرد: با فرهنگ‌سازی مناسب در مراکز فرهنگی دیجیتال می‌توان نحوه درست استفاده کردن از این رسانه را به آحاد جامعه آموزش داد.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین با بیان اینکه حمایت از هنرمندان از جمله وظایف اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی است، اظهار داشت: این اداره کل از هنرمندانی که آثاری در زمینه‌های تولید انیمیشن، دیجیتالی، بازی و نرم‌افزارهای دیجیتالی خلق کنند، حمایت می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه اثرهای فاخر دیجیتال هنرمندان قزوینی در مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین حمایت می‌شود تا این آثار تجاری‌سازی و در بازار عرضه شود، یادآور شد: حمایت مسئولان مربوطه در این استان از این هنرمندان موجب شد تا در حوزه آموزشی محصولات خوبی از جمله قصه‌های مینودری تولید شود.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین عنوان کرد: پرداخت تسهیلات به هنرمندان در برخی رشته‌های هنری و بیمه کردن آنان از دیگر اقدامات حمایتی اداره کل ارشاد و فرهنگ اسلامی بوده است.

فعالیت 11 مرکز فرهنگی دیجیتال در قزوین

وی با اشاره به اینکه سال گذشته سه مرکز فرهنگی دیجیتال در شهرستان‌های تاکستان، الوند، محمدیه و دو مرکز در قزوین دایر بوده است، عنوان کرد: این مراکز در حوزه‌های بازی، سرگرمی و تولید محتوای دیجیتال فعالیت دارند.

پورایمانی با بیان اینکه امسال نیز شش مرکز فرهنگی دیجیتال در استان قزوین راه‌اندازی شده است، اذعان کرد: ارائه خدمات بازی‌های رایانه‌ای، الکترونیک رایانه‌ای و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی مناسب از جمله فعالیت‌های این مراکز است که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این مکان از خدمات‌ فوق استفاده کنند.

مدیر مرکز رسانه‌های دیجیتال استان قزوین با بیان اینکه همه مراکز فرهنگی دیجیتال در استان قزوین تک‌محصولی هستند، یادآور شد: مرکز شهری فرهنگی دیجیتال شباب در قزوین چندمحصولی است.

انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول