اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مرداد ماه سال جاری صورت گرفت

تصویب نهایی طرح جامع و جامع تفصیلی سه شهر قزوین

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طرح جامع تفصیلی شهرهای الوند، خرمدشت و خاکعلی استان از طرف شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به قزوین ابلاغ شد.

تصویب نهایی طرح جامع و جامع تفصیلی سه شهر قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، محسن اسماعیلی اظهار کرد: طرح جامع تفصیلی این شهرها از سوی مهندسان مشاور طرح مربوطه تهیه و در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی بررسی و تصویب شد و سپس مورد تأیید شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قزوین قرار گرفت.

وی افزود: این طرح طی جلسه‌ای در کمیته فنی شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مصوبه فوق به همراه لزوم انجام برخی اصلاحات به این استان اعلام و پس از رفع نواقص انجام اصلاحات مندرج در اعلام مصوبه، مدارک طرح جامع تفصیلی شهرها در نهایت از طرف شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به استان قزوین ابلاغ شد.

این مسئول اظهار امیدواری کرد؛ با اجرای دقیق طرح مذکور از سوی شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، در توسعه و عمران شهر زمینه توسعه کالبدی موزون شهر و همچنین توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن و تبعاً آسایش، رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان این شهرها فراهم شود.

همچنین حمیدرضا نجفی سرپرست اداره معماری و طراحی شهری اظهار کرد: طرح جامع تفصیلی شهر خاکعلی بر اساس جمعیت پیش‌بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح (1400)، معادل 4 هزار و 401 نفر در محدوده‌ای به وسعت 80 هکتار شامل کاربری‌های مورد نیاز ساکنان شهر (با تراکم ناخالص پیشنهادی 55.01 نفر در هکتار) تهیه شده و همچنین مساحت حریم شهر نیز 5 هزار و 581 هکتار مورد تصویب قرار گرفته است.

به گفته محمدجواد درگاهی کارشناس اداره طرح‌های کالبدی، طرح جامع شهر الوند بر اساس جمعیت پیش‌بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح (1400)، معادل 115 هزار و 100 نفر در محدوده‌ای به وسعت 850 هکتار شامل کاربری‌های مورد نیاز ساکنان شهر (با تراکم ناخالص پیشنهادی 135 نفر در هکتار) تهیه شده و همچنین مساحت حریم شهر نیز 7.7870 هکتار مورد تصویب قرار گرفته است.

حمیدرضا نجفی سرپرست اداره معماری و طراحی شهری در ادامه تصریح کرد: طرح جامع تفصیلی شهر خرمدشت بر اساس جمعیت پیش‌بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح (1400)، معادل 8 هزار و 535 نفر در محدوده‌ای به وسعت 167 هکتار شامل کاربری‌های مورد نیاز ساکنان شهر (با تراکم ناخالص پیشنهادی 51.1 نفر در هکتار) تهیه شده و همچنین مساحت حریم شهر نیز 631.3 هکتار مورد تصویب قرار گرفته است.

انتهای پیام/77002/ز/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول