اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فنی و شهرسازی مازندران:

10 میلیارد ریال صرف طرح‌های پژوهشی راه و شهرسازی مازندران شد

رئیس اداره فنی و امور مهندسان مشاور راه و شهرسازی مازندران گفت: 10 میلیارد ریال اعتبار صرف طرح‌های پژوهشی در حوزه راه و شهرسازی مازندران شد.

10 میلیارد ریال صرف طرح‌های پژوهشی راه و شهرسازی مازندران شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مازندران، عباس رشیدی درباره طرح‌ها و مطالعات پژوهشی در حوزه راه‌سازی در سطح استان اظهار داشت: نیم تا سه درصد اعتبارات پروژه‌های عمرانی این اداره کل صرف انجام طرح‌های پژوهشی می‌شود.

این مسئول گفت: در راستای اجرای برنامه پنجم توسعه درباره ضرورت انجام مطالعات پژوهشی به منظور رفع موانع و مشکلات موجود در حوزه راه و شهرسازی کمیته پژوهش این اداره کل راه‌اندازی شد.

وی در ادامه از برگزاری جلسات بررسی طرح‌ها و پیشنهادهای پژوهشی در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: سومین جلسه کمیته با حضور مدیرکل امور پژوهشی مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی برگزار شده و 23 طرح پژوهشی با موضوعات مرتبط در حوزه راه اعم از نگهداری ابنیه فنی، ایمنی راه‌ها و استفاده از فناوری‌های نوین در راهسازی بررسی شد که در نهایت هفت طرح پژوهشی مورد تصویب اولیه قرار گرفته که برای تصویب نهایی و اخذ کد رهگیری از سامانه ملی اطلاعات تحقیقاتی کشور ارسال می‌شود.

رشیدی اظهار داشت: طرح‌های پژوهشی تعیین عوامل موثر در خرابی پل‌ها، بررسی تاثیر خط‌کشی و علائم راه در آرام‌سازی ترافیک، استفاده از عرشه‌های کامپوزیتی در پل‌های راه و اجرای سیستم مدیریت روسازی از جمله طرح‌های مصوب این کمیته بوده است.

رئیس اداره فنی و امور مهندسان مشاور راه و شهرسازی مازندران ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن این طرح‌ها گامی بلند برای ارتقای توان علمی و عملی پروژه‌های عمرانی برداشت چرا که بهره‌گیری از علم و تجربه کاری و به روز شدن عملیات اجرایی نقش بسزایی در توسعه و پیشرفت همه جانبه استان ایفا می‌کند.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول