اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان:

وجود پیوست پدافندی برای تمام طرح‌های راه و شهرسازی لازم است

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل گفت: وجود پیوست پدافندی برای تمام طرح‌های حوزه راه و شهرسازی لازم و ضروری است.

وجود پیوست پدافندی برای تمام طرح‌های راه و شهرسازی لازم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی زندیه وکیلی صبح امروز در نخستین نشست پدافند غیرعامل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی با توجه به اهمیت پدافند غیرعامل نخستین کارگروه را در این زمینه برگزار کرد.

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی نقش بسزایی در حوزه ارتباط جاده‌ای و سرپناه شهروندان  دارد، ابراز امیدواری کرد در جلسات آتی پدافند غیرعامل برنامه‌های کاربردی به بحث و بررسی گذاشته شود.

زندیه وکیلی ادامه داد: اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان سیر پدافند غیرعامل را پیش از شکل گیری این مجموعه انجام داده و اکنون نیز بصورت سازمان یافته در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: وزارت خانه راه و شهرسازی با حساسیت ویژه مسائل پدافند غیرعامل را پیگیری نموده و نسبت به تشکیل اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در تمام استان‌ها اقدام کرده است.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین بر لزوم وجود پیوست پدافندی برای تمام طرح‌های حوزه راه و شهرسازی تاکید کرد.

محمد اخوان مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان نیز در این جلسه با بیان اینکه در حوزه پدافند غیر عامل نسبت به سایر کشورهایی که تهدیدات کمتری متوجه آنهاست، عقب هستیم، افزود: در شرایط عادی باید تدابیری اندیشیده شود که در زمان بحران به نتیجه مناسب منتهی شود.

وی با اشاره به اینکه بحران را باید مدیریت کرد، ادامه داد: توجه به پدافند غیرعامل باعث کاهش آسیب به مردم و زیرساخت‌های موجود خواهد شد.

این مقام مسئول افزود: احداث باند اضطراری فرودگاه، در نظر گرفتن زمین اسکان موقت، شناسایی ساختمان‌های متراکم و دارای جمعیت بالا از جمله اقدامات مهم کارگروه پدافند غیر عامل وزارت راه و شهرسازی در هرمزگان است.

اخوان بیان داشت: همه وزارتخانه‌ها موظف هستند بحث پدافند غیر عامل را در ساخت و سازها در نظر گرفته و اعتبارات آن را هم مصوب کنند.

در پایان جلسه احکام صادره اعضاء کارگروه پدافند غیر عامل راه و شهرسازی به مدیران عضو اعطا شد.

انتهای پیام/88001/ق30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول