اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شهرسازی راه و شهرسازی خراسان شمالی:

طرح جامع شهر مرزی راز تصویب شد

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تصویب طرح جامع شهر مرزی راز خبر داد.

طرح جامع شهر مرزی راز تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی، روزبه دادجو اجرای طرح جامع شهر راز را بر اساس جمعیت هفت هزار و 500 نفری تا سال 98 عنوان کرد.

وی این طرح در محدوده‌ای به وسعت 199.4 هکتار شامل کاربری‌های مورد نیاز ساکنان شهر با تراکم ناخالص پیشنهادی 37.61 نفر در هکتار و حریمی به مساحت 2 هزار و 225 هکتار تهیه شده و بعد از تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است.

دادجو تصریح کرد: بر اساس این طرح مقرر شد جمعیت پایه بر مبنای سرشماری سال 90 محاسبه شده و افق طرح جامع با حفظ سطوح، سرانه و جمعیت پیشنهادی به سال 1405 افزایش یابد.

وی گفت: تمام باغات پیرامون شهر نیز که در وضع موجود به شکل یکپارچه است از محدوده شهر خارج و باغاتی که امکان خروج از محدوده را ندارند در ضوابط و مقررات اساس طرح جامع به عنوان اساس طرح ذکر است.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: بر اساس این مصوبه آن دسته از اراضی که در خارج از محدوده و درون‌شهر قرار دارد در صورت تغییر کاربری و پروانه ساختمانی صادره ناشی از مجوزهای قانونی از مراجع ذی‌صلاح استانی تا زمان قبل از تصویب طرح در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران با همان کاربری در حریم شهر تثبیت شده و باقی می‌مانند.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای دقیق این طرح توسط دستگاه‌های مربوطه زمینه توسعه کالبدی و در نتیجه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و آسایش و رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان این شهر هر چه بیشتر فراهم شود.

انتهای پیام/63002/‌ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول