اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز خبر داد

محور کرج – چالوس و آزاد راه همت مهمترین پروژه‌های در دست اجرای راه و شهرسازی

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گفت: محور کرج – چالوس و آزاد راه همت مهمترین پروژه‌های در دست اجرای راه و شهرسازی است.

محور کرج – چالوس و آزاد راه همت مهمترین پروژه‌های در دست اجرای راه و شهرسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، سعید صابونی ضمن بیان اینکه تعریض و ایمن سازی این محور از اولویت‌های اداره کل راه و شهرسازی محسوب می‌شود افزود: پروژه اتوبان همت نیز به عنوان پروژه ملی از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: این استان نسبت به میانگین کشوری بین 31 استان، جایگاه نخست را در بهسازی و آسفالت کشور را دارد.

صابونی افزود: میانگین کشوری در بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی کشور 65 درصد است در حالی که استان البرز با آسفالت 76 درصد از راه‌های روستایی خود از میانگین کشوری جلوتر است.

وی اظهار کرد: در پنج ماه اخیر 70کیلومتر از راه‌های روستایی این استان آسفالت شده است و 120 کیلومتر دیگر نیز در دست اجرا است.

صابونی با اشاره به اینکه نیم درصد از راه های کشور در استان البرز است و این استان در مسیر راه‌های 14 استان کشور قرار دارد بیان کرد: در نوروز امسال 143 میلیون سفر گذری و اسکان داده شده در استان البرز ثبت شده است که 10 میلیون سفر آن مربوط به جاده کرج - چالوس است.

این مسئول با اشاره به همزمانی اجرای پروژه‌های راه‌های روستایی و اصلی در محور کرج- چالوس افزود: تعریض گالری خرگوش دره به طول یک و نیم کیلومتر یکی از پروژه‌ها در محور اصلی چالوس است که اکنون در حال اجرا است و اواسط شهریور ماه به اتمام می‌رسد و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

صابونی بیان کرد: با تعریض این گالری نزدیک به 30 درصد از بار ترافیک محور کرج - چالوس کاسته خواهد شد.

وی در خصوص رفع نقاط حادثه خیز در این محور مواصلاتی افزود: 35 نقطه حادثه خیز در این محور شناسایی شده است که تاکنون 19 نقطه آن اصلاح و به بهره‌برداری رسیده و 9 نقطه دیگر اکنون با 70 درصد پیشرفت در حال انجام است و مابقی نیز با تامین اعتبار در دست اقدام قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز افزود : در سال گذشته و ابتدای سال جاری بهسازی و آسفالت راه‌های روستاهای نشترود، سپهسالار، ارنگه به طول 13 کیلومتر انجام شده است.

صابونی با اشاره به کمبود اعتبار در حوزه راه‌های روستایی یادآور شد: برای رفع نقاط حادثه خیز در این محور 60 میلیارد ریال با پیمانکار توافق و تصویب شده است که در صورت تامین بودجه و اختصاص اعتبارات این پروژه‌ها نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کارهای بسیار مهمی درزمینه راهسازی از جمله جاده کیانمهر به ماهدشت، تعریض اتوبان کرج - تهران و نیز همت انجام شده است و در دست اقدام است گفت: اکنون 800 میلیارد ریال مطالبات پیمانکاران در اجرای پروژه‌های نیمه تمام است که در صورت تامین اعتبار در سال مالی جدید در اسرع وقت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/2302/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول