اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ارومیه:

عید فطر بازگشت دوباره به فطرت انسانی است

امام جمعه موقت ارومیه گفت: عید فطر روز نمایش عظمت دین و بازگشت دوباره به فطرت انسانی است.

عید فطر بازگشت دوباره به فطرت انسانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام محمد فخری صبح امروز در خطبه‌های نماز عید ارومیه، اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم امسال نیز فرصت یک ماه روزه‌داری و شرکت در نماز عید فطر را عطا کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند صاحب قدرت و اراده است و ما از خداوند متعال می‌خواهیم دنیا و آخرت را برای ما خیر قرار دهد، خاطرنشان کرد: امام علی (ع) می‌فرماید روزه ماه مبارک رمضان به امر خداوند انجام پیدا می‌کند و عید فطر روزی است که خداوند متعال به روزه‌داران ثواب می‌دهد و کسانی که روزه نگرفتند زیان‌کار هستند.

فخری اذعان کرد: امام علی (ع) می فرماید عید فطر همانند عالم قیامت است به طوری که در عالم قیامت نیز انسان‌ها به همین صورت در محضر خداوند متعال حاضر می‌شوند.

وی افزود: زمانی که از خانه به طرف مصلاى نماز عید فطر خارج مى‌شوید به یاد بیاورید هنگامى را که از قبرهاى خود در روز قیامت خارج مى‌شوید تا به طرف میدان عظیم قیامت و محل ثواب و عقاب الهى روانه گردید.

فخری با بیان اینکه روز عید فطر همانند روز قیامت است، ادامه داد: در این روز کسانى که در ماه رمضان توانسته‌اند رضاى الهى را به دست آورند پاداش خود را از خداى متعال خواهند گرفت و امروز روزى نیست که انسان بتواند در آن به غفلت سر کند.

امام جمعه موقت ارومیه یادآور شد: امام علی (ع) فرمود به شما روزه‌داران مژده می‌دهم که خداوند تبارک و تعالی شما را آمرزید.

وی با بیان اینکه همه پیامبران الهی برای هدایت انسان‌ها مبعوث شدند، تصریح کرد: هر پیامبر معجره‌ای دارد و معجزه تمام پیامبران الهی در زمان خود انجام شده و پایان یافته است ولی معجزه پیامبر خاتم حضرت محمد (ص) که همان معجزه جاویدان کتاب قرآن همچنان ادامه دارد و موجب هدایت انسان‌ها است.

فخری ابراز داشت: مومنان روزه‏دار در طول یک ماه با ارتباط معنوی با خداوند متعال و استغفار از گناهان به تصفیه روح و جان خویش همت گماشته‌اند خود را از تمام آلودگى‏هاى ظاهرى و باطنى که بر خلاف فطرت آن‌ها بوده دوری جسته‌اند.

وی ادامه داد: مسلمانان باید حاصل یک ماه مجاهدت، عبادت، روزه‌داری و انس با قرآن را در 11 ماه بعد از ماه مبارک رمضان همچنان ادامه داده و خود را از آلودگی‌ها و خواسته‌های نفسانی تا ماه رمضان سال آینده حفظ کنند.

فخری عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اعمال روز عید فطر پرداخت زکات فطره است چرا که اگر زکات فطره از صورت پرداخت فردی به سوی بعد اجتماعی آن سوق داده شود پشتوانه و سرمایه مهم اقتصادی در حل مشکلات مردم خواهد بود.

انتهای پیام/61005/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول