اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت قزوین:

عید فطر مختص انسان با فطرت است

امام جمعه موقت قزوین عید سعید فطر را مختص انسان با فطرت دانست.

عید فطر مختص انسان با فطرت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در مسجد‌النبی شهر قزوین برگزار شد، اظهار کرد:‌ در عالم دو نوع عید وجود دارد که یکی از این اعیاد، عید فطرت است و دیگری عید طبیعت نام دارد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین تصریح کرد: عید فطر مختص انسان است که دارای فطرت بوده، یعنی انسان به فطرت خود باز می‌گردد، اگر انسان بدی کرده باید به فطرت حقیقی خود رجوع کند.

وی ادامه داد: اگر انسان با خودش مشکل داشته باشد به این معنا است که فطرتش درست عمل نکرده و این عمل سبب می‌شود با خانواده و دیگران نیز مشکل پیدا کند و این مشکل نیز در سردمداران استکبار نیز دیده می‌شود.

امام جمعه موقت شهر قزوین با اشاره به درست عمل نکردن فطرت در مستکبران عالم افزود: امروز ما شاهد زورگویی‌های اشرار و تروریست‌ها در کشورهای مسلمان سوریه، مصر و لبنان هستیم و این زورگویی‌ها از عدم رجوع اشرار و تروریست‌ها به فطرتشان نشأت می‌گیرد.

وی افزود: خداوند ما را در ضیافت ماه مبارک رمضان دعوت کرده که باید او را بسیار سپاسگزار باشیم.

عید فطر روز دریافت جایزه‌هاست

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین گفت: شب‌های قدر و مناجات با خداوند به خوبی و معنویت سپری شد و آنچه که بسیار ارزشمند بوده این است که آثار این ماه پر خیر و برکت درون انسان باقی بماند‌.

وی با اشاره به سخنان پیامبر اکرم (ص) پیرامون عید سعید فطر خاطر نشان کرد: ایشان فرمودند روز عید فطر روز دریافت جایزه‌ها است.

عابدینی افزود: در ماه مبارک رمضان دوستی و الفتی بین مسلمانان شکل گرفته است و آنان از جاری ساختن اذکار الهی بر زبانشان بسیار لذت می‌برند و تکبیر‌هایی که در نماز عید فطر بر زبان جاری می‌شود همین مفهوم را برمی‌شمرد.

امام جمعه موقت شهر قزوین عنوان کرد: ما مسلمانان یک ماه تلاش کردیم تا هرچه بدی در ما هست از خود دور کرده تا سمت خوبی‌ها حرکت کنیم و به امید خدا بتوانیم در تمام ایام سال این خصیصه‌ها را در خود نگه داریم.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین بیان کرد: عید فطر و عید قربان از اعیاد بزرگ مسلمانان به شمار می‌آید که از آن‌ها به عنوان عیدالله اکبر یاد شده است، البته روز جمعه هم عید به شمار می‌رود ولی نه به اندازه این اعیاد.

در خطبه‌های نماز عید فطر مسائل مهم سال بررسی می‌شود

وی اضافه کرد: همان طور که در خطبه‌های نماز جمعه به مسائل مهم در طول هفته اشاره می‌شود، در خطبه‌های نماز عید فطر نیز مسائل مهم سال باید بررسی شود.

عابدینی خاطر نشان کرد: در سال جاری انتخابات ریاست جمهوری را سپری کردیم و دولت جدیدی روی کار آمد که امیدواریم این دولت خواسته‌های بر حق ملت را محقق کند.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان قزوین یادآور شد: روز قدس روز دفاع از ملت مسلمان فلسطین است که مردم در تمام ممالک اسلامی حضور گسترده و پرشوری را از خود به نمایش گذاشتند که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/77001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول