اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمع کثیری از مردم

نماز عید‌ فطر در کرمان اقامه شد

نماز عید سعید فطر با حضور جمع کثیری از مردم متدین کرمان در مصلای امام علی (ع) این شهر اقامه شد.

نماز عید‌ فطر در کرمان اقامه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نماز عید سعید فطر با‌ حضور جمع کثیری از مردم مؤمن و متدین کرمان به امامت آیت‌الله سید یحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان در مصلای امام علی (ع) این شهر اقامه شد.

آیت‌الله سید یحیی جعفری در خطبه‌های نماز عید فطر با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران ماه رمضان گفت: رمضان فرصت مغتنمی برای نزدیکی بیشتر به خداوند متعال و تفکر در اعمال و کردار یک ساله است.

وی ادامه داد: فرصت‌های ارزشمندی طی سال در اختیار ما وجود دارد تا به معنویت‌ها بپردازیم و قدری به اصل و اساس آفرینش انسان بیندیشیم.

امام جمعه کرمان عنوان کرد: پیامبر اکرم (ص) در روایتی بر غنیمت شمردن فرصت‌ها تاکید فراوان کرده‌اند و رمضان فرصتی بود که ان‌شاء‌الله همه مردم بهره کافی و لازم را از آن برده باشیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز عید فطر با نقل حدیثی از پیامبر اکرم (ص) خاطر نشان کرد: حضرت فرموده‌اند، کسب علم و دانش همانند عبادت و بندگی خداوند واجب است، با این وجود همه مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان باید بر این مسئله توجه داشته باشند.

جعفری گفت: جوانان توفیق کسب علم و دانش را به دست آورند و به این امر مهم که پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه‌اطهار (ع) نیز بر آن تاکید دارند، همت کنند.

حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور رئیس ستاد نماز جمعه شهرستان کرمان نیز در جمع نمازگزاران عید فطر اظهار داشت: طی یک سال گذشته از عید فطر سال گذشته تاکنون 131 میلیون تومان وجوهات مردمی در نماز جمعه‌های کرمان جمع‌آوری شده است.

وی اظهار داشت: همچنین 74 میلیون تومان از محل کمک‌های خیران و 209 میلیون تومان توسط دستگاه‌های مختلف برای مصلای کرمان اختصاص داده شده که صرف ساخت فاز دوم مصلا شده است.

عرب‌پور افزود: در مجموع طی یک سال گذشته 650 میلیون تومان برای احداث فاز دوم مصلای امام علی (ع) کرمان به وسعت 12 مترمربع ‌در سه طبقه هزینه شده است.

انتهای پیام/80017/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول