اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اشنویه:

وحدت نماز عید فطر سبب خواری استکبار می‌شود

امام جمعه اشنویه گفت: وحدت حاصل از نماز عید فطر سبب خواری استکبار و دشمنان اسلام می‌شود.

وحدت نماز عید فطر سبب خواری استکبار می‌شود

ماموستا مصطفی خاتمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: عید سعید فطر از اعیاد بزرگ اسلامی بوده که به دلیل اهمیت و عظمت خاص آن در روایات اسلامی برای این روز اعمال خاصی ذکر شده است.

وی افزود: تمامی مسلمانان بعد از یک ماه روزه و تسلط بر خواسته‌های نفسانی و اطاعت از دستورات الهی پایان این برنامه عظیم عبادی را جشن می‌گیرند.

خاتمی با بیان اینکه ماهی به عظمت و شکوه رمضان که سراسر فیض و برکات الهی در آن نازل می‌شود عیدی به بزرگی فطر می‌طلبد، یادآور شد: عید فطر روزی است که همه مسلمانان جهان در کنار یکدیگر به نماز می‌ایستند و وحدت خود را به جهانیان نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: وحدت نماز عید فطر سبب ذلت و ناامیدی استکبار و دشمنان اسلام می‌شود و آن‌ها می‌فهمند نمی‌توانند اهداف شوم خود را در جوامع اسلامی پیاده کنند.

خاتمی تصریح کرد: عید سعید فطر در کشورهای اسلامی اهمیت فراوانی دارد و مسلمانان از چند روز قبل خود را برای این روز پربرکت آماده می‌کنند.

وی اضافه کرد: در روز عید فطر مسلمانان به کمک محرومان و مستمندان می‌شتابند تا آن‌ها را نیز در این روز خرسند نمایند.

خاتمی با تأکید بر اینکه فطریه یکی از برکات ماه رمضان است، ابراز داشت: مسلمانان بعد از یک ماه عبادت و پاکیزگی جسمی و روحی روز عید فطر را جشن می‌گیرند.

امام جمعه اشنویه خاطرنشان کرد: یکی از برکات ماه مبارک رمضان همبستگی امت اسلامی و هم‌پیمانی آن‌ها در عبادت و بندگی تمام و کمال در طول یک ماه است که جسم و روحشان هماهنگ باهم به تزکیه می‌رسد.

انتهای پیام/61005/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول