اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

عید فطر پاداش یک ماه عبادت و تزکیه نفس است

امام جمعه سمیرم گفت: عید فطر پاداش یک ماه عبادت و تزکیه و باز شدن درهای رحمت‏ الهی به روی انسان روزه‏ دار است.

عید فطر پاداش یک ماه عبادت و تزکیه نفس است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، مردم خداجوی سمیرم بعد از یک ماه روزه‌داری با حضور باشکوه در نماز عید فطر شکرانه نعمت را به جا آوردند و مصلی امام خمینی این شهر صحنه دلدادگی مردمی بود که نفس‌هایشان بوی عطر توبه و ذکر خدا می‌داد.

بر اساس این گزارش زن و مرد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان در اولین ساعات روز عید با در دست داشتن زیرانداز، مهر و تسبیح در حالی که ترنم صلوات، دعا و ذکر بر لب داشتند به سمت میعادگاه برگزاری نماز عید فطر حرکت کردند و با پیوستن در صفوف به هم پیوسته نماز عید فطر پیروزی در این جشن الهی را با قامت در پیشگاه الهی جشن گرفتند.

مردم دیندار سمیرم با حضور باشکوه در جشن مقربان درگاه الهی شکرانه یک ماه نعمت بی کران الهی را ارج نهادند و به دور از هرگونه کبر و غرور پیشانی مهر و مهربانی بر آستان دوست نهادند و با پرداخت فطریه به صندوق‌هائی که از سوی نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی مشخص شده، بدن و مال خود را تا عید فطر سال آینده ایمن کنند.

امام جمعه سمیرم در جمع نمازگزاران عید فطر با دعوت به رعایت تقوای الهی، این عید بزرگ را به همه مسلمانان تبریک گفت و افزود: عید فطر پاداش یک ماه عبادت و تزکیه نفس  در راه خداوند است که پاداش آن سلامتی روح و جسم انسان‌ها است.

سید حبیب الله موسوی با بیان اینکه عید به معنای بازگشت و عودت است تصریح کرد: عید از ریشه عود و به معنای بازگشت است و فطر به معنای بازگشت به فطرت واقعی و باز شدن درهای رحمت‏ الهی به روی انسان روزه‌دار است.

امام جمعه سمیرم پرداخت فطریه را شرط قبولی روزه دانست و ادامه داد: پرداخت فطریه بر نماز مقدم است و بهترین راه رساندن فطریه به فقرا صندوق‌های مستقر در میعادگاه‌های نماز عید فطر است.

وی خاطرنشان کرد: زکات فطریه تضمین سلامتی و بقای عمر انسان است.

انتهای پیام/2301/ر20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول