اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

شرافت عید فطر در وحدت امت اسلامی است / کلید پذیرش تمام اعمال ولایت است

امام جمعه اردبیل گفت: شرافت و عظمت اعیاد مبارک همچون عید فطر و عید قربان در آن است که امت اسلامی به وحدت و همدلی رسیده و در این مسیر گام بردارند.

شرافت عید فطر در وحدت امت اسلامی است / کلید پذیرش تمام اعمال ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل حجت‌الاسلام سید حسن عاملی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر که با شکوه خاص و در حال و هوای معنوی در مصلای بزرگ اردبیل و خیابان‌های اطراف برگزار شد، گفت: عید فطر دارای سه خصوصیت برجسته است که اولین آن حضور پیروزمندانه در ضیافت الهی و ملاقات با خداوند، تشابه امروز به روز قیامت و همچنین توجه به عزت و شرافت جامعه اسلامی در سایه وحدت واقعی است.

وی با بیان این‌که از عید فطر و ماه مبارک رمضان به عنوان ضیافت‌الله و عید قربان نیز به عنوان لقاء‌الله یاد می‌شود، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به لقای الهی باید در ماه‌های شوال و ذیحجه چله نگه داشت تا با تطهیر شدن در عید اضحی به ملاقات الهی رسید همانگونه که حضرت ابراهیم (ع) بت‌شکن روزگار طریق خود را در ملاقات با خداوند طهارت و پاکیزگی تا عید اضحی اعلام کرد.

امام جمعه اردبیل با بیان این‌که عید فطر شبیه‌ترین روز به روز قیامت است، یادآور شد: در این روز شایسته است مومن هنگام خروج از خانه نیت کند که از قبر خارج شده است یا به سمت رحمت و مغفرت الهی می‌رود و یا عذاب الهی در کمین او است.

عاملی گفت: در این روز کوچکترین و کمترین جایزه و بشارت به مومنان آن است که روزه‌داری در رمضان گوارای وجودتان باد، خداوند همه گناهان را بخشیده و شایسته است با طهارت و پاکی، کار خود را از نو آغاز کنید.

وی با یادآوری این‌که عید فطر دارای دو جنبه فردی و حرکت جمعی است، عنوان کرد: عید فطر نمود و نشانی از شرافت مسلمانان در سایه وحدت و حفظ مصالح کلان امت اسلامی است و خداوند نیز از این روز به عنوان روز شفاعت امت، شرف و مجد آن‌ها یاد می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: در این مجمع معنوی کلید پذیرش تمام اعمال ولایت‌مداری است چراکه دور شدن از این اصل و تفرق پیدا کردن سیادت و بزرگی به همراه نمی‌آورد.

عاملی تصریح کرد: به برکت امت اسلامی و با تبعیت امت از ولایت امروز شایسته‌ترین برکات و عنایات خاص الهی نصیب مردم ایران شده چراکه پشت سر ولایت فقیه تمام شیاطین و مستکبران روزگار را به زانو در‌آورده‌اند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با توصیه به مومنان حاضر در نماز عید فطر در مراقبت از اعمال و توشه جمع شده در ماه مبارک رمضان ادامه داد‌: از امروز شیاطین گرسنه در صحنه حاضر می‌شوند که مبادا اعمال و ذخیره خود را در این ماه طعمه آن‌ها کنیم.

فلسفه ماه روزه‌داری کفو نفس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در خطبه اول نماز عید فطر نیز با دعوت مومنان به تقوای الهی و حضور در طهارت‌خانه رب جلیل گفت:‌ فلسفه ماه مبارک رمضان دست یافتن به کفو نفس، تقوا و پرهیزگاری است.

وی ضرورت مراقبت از حال و هوای معنوی و حضور در ضیافت اکبر الهی را یادآور شد و تاکید کرد: خداوند در این ماه بندگانش را از آتش دوزخ نجات داده و ضرورت دارد دعایمان همیشه این باشد که پروردگار ما را از آتش شیاطین دور کند.

امام جمعه اردبیل ماه مبارک رمضان و عید فطر را اولین ماه سال برای اهل سیر و سلوک، تقوا و طهارت اعلام کرد و یادآور شد: همانگونه که صنوف مختلف سالی را برای خود تعیین کرده‌اند سال مومنان و متقیان نیز از اول ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و تا ماه شعبان سال بعد مومنان مراقبت می‌کنند تا دچار خسران و هلاکت نشوند.

عاملی افزود: عید فطر که از آن به عنوان جشن کمال شرف، اوج بندگی و افضل اعیاد نام برده شده است ماه غلبه انسان در سایه مجاهدت بر هوای نفسانی و شیطانی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماز عید فطر اردبیل علاوه بر مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در مسجد میرزا علی‌اکبر و خیابان‌های همجوار در حالی در هوای مه‌آلود شبیه به اوایل پاییز برگزار شد که بسیاری از نمازگزاران به رغم بارندگی دیشب در فضای آزاد اقدام به برپایی نماز عید فطر کرده‌اند.

در سایر شهرستان‌های استان اردبیل نیز آیین با شکوه نماز عید فطر با حضور مومنان خدا‌جوی برگزار شد.

انتهای پیام/62001/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول