اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نکا:

عید فطر نمود شرافت مسلمانان در سایه وحدت است

امام جمعه نکا گفت: عید فطر نمود و نشانی از شرافت مسلمانان در سایه وحدت و حفظ مصالح کلان امت اسلامی است.

عید فطر نمود شرافت مسلمانان در سایه وحدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی در خطبه‌های نماز عید فطر که با شکوه خاص و در حال و هوای معنوی در مصلای این شهرستان برگزار شد، گفت: در ماه رمضان زمینه پاک کردن گناه را از ضمیر خویش فراهم کردیم و در ماه‌های بعدی باید در پاک ماندن آن که بسیار سخت و دشوار است تلاش کنیم.

وی ادامه داد: فلسفه ماه مبارک رمضان و روزه‌داری دست یافتن به تقوا و پرهیزگاری است و هر چه این تقوای الهی بیشتر باشد در ادامه راه، ما محکم‌تر و استوارتر گام بر می‌داریم.

امام جمعه نکا یادآور شد: خداوند در این ماه بندگانش را از آتش دوزخ نجات داده و شیطان را در غل و زنجیر داشته است و ما نیز در ماه‌های بعد باید در کنترل نفس خویش دقت کنیم.

وی با تبریک به دولت جدید تصریح کرد: اتحاد، آرامش و همبستگی بر محور ولایت فقیه از ضرورت‌های خدمت دولت جدید است که باید در راس برنامه‌های دولت قرار گیرد.

محمدی‌لایینی گفت: اگر 50 درصد تعهدات دولت عملیاتی شود بسیاری از مشکلات رفع می‌شود و نگرانی وجود ندارد.

وی افزود: دستگاه‌های علمی باید در زمینه توسعه علمی تلاش کنند و از سیاست‌زدگی جلوگیری کنند.

امام جمعه نکا عنوان کرد: همه ما وظیفه داریم از دولت جدید حمایت کنیم و در جهت بالندگی این نظام تلاش کنیم و کمک کار دولت در این راه باشیم.

وی همچنین با اشاره به اتفاقات منطقه و مصر و عراق اظهار داشت: باید جوامع بین‌المللی و مسلمانان جهان در این رابطه با حفظ حقوق در این رابطه وارد شوند تا مردم به خواسته‌های به حق خود برسند.

محمدی‌لایینی با بیان این‌که راهگشای همه مشکلات و پذیرش اعمال در ولایتمداری است، خاطرنشان کرد: بدون ولایت جامعه اسلامی نمی‌تواند ادامه حیات دهد و این مسئله در مصر نمایان است.

امام جمعه نکا ادامه داد: اکنون شرایط مصر و منطقه تاسف‌بار است و امت اسلامی باید با وحدت و اتحاد و همدلی به فریاد این مردم مسلمان برسد و آنان را از مشکلات برهاند.

انتهای پیام/86002/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول