اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل سنت بیجار:

نماز عید فطر نماد وحدت مسلمین جهان است

امام جمعه اهل سنت بیجار عید فطر را عید شکرگزاری مومنان و یکی از مهم‌ترین اعیاد اسلامی عنوان کرد و گفت: نماز این عید بزرگ نیز نماد وحدت مسلمین جهان است.

نماز عید فطر نماد وحدت مسلمین جهان است

ماموستا معروف خالدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار ضمن تبریک عید سعید فطر و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم مؤمن و متدین استان کردستان اظهار داشت: امید است برکات و دستاوردهای این ماه مبارک که بهترین آن تزکیه نفس و دوری آن از هوا و هوس دنیوی است ذخیره و سرمایه‌ای برای مؤمنان در طول سال باشد و آثار و خیرات این ماه تا رمضان آینده موجب سعادت و هدایت مؤمنان قرار گیرد.

امام جمعه اهل سنت بیجار، عید فطر را روز پاداش عبادات در ماه رمضان عنوان و خاطرنشان کرد: روز عید فطر علاوه بر شادی و شادمانی آمیخته با امور معنوی و یاد خداست و باید از این فرصت ناب برای تقرب به درگاه خدا به بهترین نحو استفاده ببریم.

خالدی با بیان اینکه عید فطر روز نزول رحمت الهی است خاطرنشان کرد: عید فطر روزی است که خداوند عطایا و پاداش‌های خود را به مؤمنان روزه‌دار می‌دهد.

وی اضافه کرد: عید فطر، روز جشن نزدیکی و قرب به بارگاه الهی و زمان بخشیدن گناهان از جانب خداوند رحیم است.

این مسئول نماز عید فطر را سرچشمه نور و رحمت بیان کرد و اذعان داشت: در روز عید سعید فطر، انسان با خواندن نماز پرشکوه عید، به معبود و ولی نعمت واقعی خویش نزدیک‌تر می‌شود و نماز عید فطر هنگام نزدیکی و قرب به خداوند است.

خالدی در پایان با تاکید بر حضور مردم در برپایی هر چه باشکوه‌تر نماز عید فطر، متذکر شد: مستحب است که اقامه این نماز در فضایی آزاد برگزار شود که این تاکید اسلام بر شرکت در نماز جماعت و اجتماع مسلمانان را می‌رساند و مسلمانان بعد از یک ماه روزه‌داری، این روز را جشن می‌گیرند و به پاس‌داشت این موهبت به اقامه نماز و شکرگزاری می‌پردازند.

انتهای پیام/79015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول