اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز عید فطر گچساران:

عید فطر بهترین بستر برای بخشش و گذشت از اختلافات است

خطیب نماز عید فطر گچساران گفت: عید سعید فطر بهترین بستر و زمینه برای بخشش و گذشت از اختلافات همدیگر است.

عید فطر بهترین بستر برای بخشش و گذشت از اختلافات است

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی صبح امروز در خطبه نخست نماز عید فطر این شهرستان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری و با تبریک عید سعید فطر به پیشگاه امام عصر(عج)، مقام معظم رهبری و همه مسلمانان جهان اظهار کرد: امیدواریم خداوند در این عید بزرگ و پربرکت هدایای خاص مؤمنان را به همه مسلمانان اعطا کند.

وی با بیان سخنانی از امام علی(ع) در زمینه گرامیداشت ماه رمضان به نقل از امام صادق(ع) ابراز کرد: امام علی‌‌(ع) فرموده‌اند کسانی که در ماه رمضان توفیق روزه‌داری، گریه و زاری به درگاه خداوند را پیدا نکرده‌اند؛ ممکن است روزه‌داران را به تمسخر بگیرند اما امروز روز توجه خاص خداوند به روزه‌داران و ضرر و خسران گناهکاران و مسخره‌کنندگان روزه دار است.

خطیب نماز عید فطر گچساران ادامه داد: امام علی(ع) در سخنانی دیگر عید سعید فطر را به قیامت تشبیه کرده‌اند که در این روز مردم گروه گروه از خانه‌های خود به سمت مصلای برپایی نماز  می‌روند و در پایان نیز با گرفتن پاداش الهی خرسند یا غمگین به سمت منازل خود که به بهشت یا جهنم تشبیه شده است؛ می‌روند.

حجازی با نقل روایتی از امام سجاد(ع) در زمینه اهمیت نماز عید فطر گفت: امام سجاد(ع) در طول سال اشتباهات و خطاهای کنیزها و خدمتگزاران خود را یادداشت می‌کرد و شب عید سعید فطر با یادآوری و بخشش گناهان و خطاهای کنیزان و خدمتگزاران خود، از آنها طلب آمرزش در نماز عید فطر می‌کرد.

وی با تأکید بر گذشت، بخشش و برطرف کردن اختلافات در عید سعی فطر خاطرنشان کرد: عید سعید فطر بهترین بستر و زمینه برای بخشش و گذشت از اختلافات است.

خطیب نماز عید فطر گچساران در خطبه دوم نماز عید سعید فطر ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا و پرهیزکاری، پرداخت زکات در همه فصول را سبب رستگاری و خشنودی خداوند دانست و بیان کرد: پرداخت زکات فطریه بر هر مرد و زنی که فقیر و محتاج دریافت فطریه نباشند، واجب است.

حجازی حداقل پرداخت فطریه را برای هر نفر 30 هزار ریال عنوان و متذکر شد: پرداخت فطریه برای خانواده‌ای که قوت غالب آنها گندم بوده، 30 هزار ریال است اما احتیاط مستحب این است که برنج بدهند که هر نفر نفر معادل 50 هزار ریال می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: کفاره غیرعمدی کسانی که نتوانند روزه بگیرند هر روز هر نفر 7 هزار و 500 ریال، خواهد بود و کفاره عمد معادل با هر یک روز 450 هزار ریال معادل برآورده کردن اطعام 60 فقیر در روز است.

حجازی در ادامه با تشکر و قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری نماز عید فطر در ورزشگاه تختی گچساران از مسئولان خواست تا نسبت به برطرف کردن مشکل سرویس‌های بهداشتی و برق ورزشگاه تختی این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام/82001/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول