اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن مطرح کرد

جایگاه رفیع عید فطر بر اساس آیات قرآن

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: عید فطر در پایان ماه رمضان واقع شده و بر اساس آیات قرآن عید فطر جایگاه بسیار رفیع و بلندی دارد.

جایگاه رفیع عید فطر بر اساس آیات قرآن

حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تبریک عید سعید فطر اظهار داشت: عید در فرهنگ دین از جایگاه بسیار بالایی برخوردار است و بر همین اساس اصل شادی و شادمانی در تفکر دینی مورد پذیرش قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: جریان توجه به شادابی و عید در جامعه بر اساس تفکر دینی و اسلامی اهمیت دارد و برای تحقق این شادمانی مراسم ویژه‌ای در نظر گرفته شده است تا عید با ساز و کار مهمی برگزار شود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دین اسلام عید جریانی اجتماعی است، گفت: در عید باید شادی و شادمانی را در لایه‌های مختلف جامعه توزیع کرد تا همگان از این موهبت الهی بهره‌مند شوند.

وی عنوان کرد: جریان عید چیزی نیست که تنها در تفکر دین اسلام مطرح باشد بلکه به لحاظ اینکه اصل این شادمانی برای انسان‌ها از سوی خداوند یک اصل مسلم است، برای سایر امت‌ها نیز عید در نظر گرفته شده است.

یوسفی‌مقدم عید فطر و قربان را سرآمد اعیاد مختلف ذکر کرد و افزود: عید فطر در پایان ماه رمضان واقع شده و بر اساس آیات قرآن عید فطر جایگاه بسیار رفیعی دارد.

وی یادآور شد: مسلمانان یک ماه روزه‌داری کردند و به راز و نیاز و عبادت خدا پرداختند و با انجام این اعمال الهی و عبادی به کمال دست پیدا کردند و بر اساس این کمال انسانی و معنویت که برای انسان به دست آمده باید پایان این ماه عید گرفته شود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه روزه در عید فطر حرام است، گفت: مسلمانان در این روز کام خود را شیرین می‌کنند و مانند روزهای دیگر ماه رمضان روزه‌دار نیستند.

انتهای پیام/78003/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول