اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

قدس در سرزمین‌های آسیای مرکزی، افغانستان و شبه‌قاره

هزاران روزه‌دار افغان خواستار پایان اشغالگری در قدس شریف شدند+تصاویر

هزاران تن از مردم مسلمان و روزه‌دار افغانستان در شهر هرات، پیش از ظهر امروز با حضور در مساجد بزرگ این شهر، حمایت خود را از روز جهانی قدس و ملت فلسطین اعلام کردند.

هزاران روزه‌دار افغان خواستار پایان اشغالگری در قدس شریف شدند+تصاویر

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، پیش از ظهر امروز هزاران تن از مسلمانان روزه‌دار شهر هرات در غرب افغانستان با حضور در شماری از مساجد این شهر، در حمایت از قدس شعارهای ضد اسرائیلی سردادند.

به اعتقاد این نمازگزاران  بر اساس رهنمودهای قرآنی یهود دوست مسلمانان نیست و مسلمین هیچ‌گاه اجازه نخواهند داد رژیم صهیونیستی به اشغالگری خود ادامه دهد و پیروزی از آن مسلمانان است و این امر به زودی محقق خواهد شد.

حجة السلام «محمدعلی جبرائیلی» امام جمعه و رئیس مدرسه صادقیه شهر هرات پیرامون اهمیت فلسطین برای جهان اسلام و جایگاه ویژه بیت‌المقدس سخنرانی کرد واظهار داشت: شماری در افغانستان برای اینکه از روز جهانی قدس در کشور تجلیل نشود، کارشکنی می‌کنند و این آب به آسیاب دشمن ریختن است.

به اعتقاد این عالم دینی، قدس مربوط به یک فرد و گروه خاص نیست بلکه قدس از آن همه مسلمانان است و باید به مسلمانان برگردد.

در این مراسم که درآن محفل قرآنی نیز برگزار شده بود، شرکت‌کنندگان اظهار داشتند، مسلمان نباید برادر مسلمان خود را در مظلومیت تنها بگذارند واین جزو آموزه‌های دینی هر مسلمان واقعی است.

مسئولان برگزاری محافل روز قدس در هرات اعلام کردند که بیش از 30 هزار نمازگزار امروز در هشت مکان در نقاط مختلف شهر هرات به صورت جداگانه  مخالفت خود را با رژیم غاصب اسرائیل اعلام کرده و خواستار پایان دادن به اشغالگری در سرزمین‌های فلسطینی شدند.

تجلیل از روز جهانی قدس برنامه‌ای است که از سال‌های قبل تا به امروز در هرات توسط شهروندان این ولایت برگزار می‌شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول