اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  فارس من

قدس در سرزمین‌های آسیای مرکزی، افغانستان، و شبه‌قاره/34

روزنامه‌نگار تاجیک: وجدان بیدار نمی‌تواند در برابر مظلومیت قدس سکوت کند

روزنامه‌نگار تاجیک با اشاره به اهمیت اعلام روز جهانی قدس از طرف امام خمینی(ره)، گفت: وجدان بیدار نمی‌تواند در برابر مظلومیت قدس سکوت کند.

روزنامه‌نگار تاجیک: وجدان بیدار نمی‌تواند در برابر مظلومیت قدس سکوت کند

به ‌گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «خلوتشاه محمود» کارشناس سیاسی و سردبیر پایگاه اینترنتی «آزادگان» در تاجیکستان، روز جهانی قدس را مظهر همبستگی امت اسلامی دانست.

وی با اشاره به ‌اهمیت این موضوع، خاطرنشان کرد: به ‌برکت اعلام روز جهانی قدس و بزرگداشت آن از سوی کشورهای مختلف، نه ‌تنها در میان مسلمانان بلکه اقوام غیرمسلمان ولی آزاده و آزادی‌خواه نیز به ‌طور قابل‌ملاحظه‌ای فضای همفکری و همسویی ایجاد ‌شد.

این روزنامه‌نگار مطرح تاجیک ادامه داد: حتی اگر از بحث اهمیت قدس برای مسلمانان به‌ عنوان قبله اول، دومین مسجد و محل معراج پیامبر اکرم (ص) بگذریم (که هرگز نمی‌شود، گذشت)، حداقل در برابر مظلومیت فلسطین و ظلم و جفایی که در طول بیش از شش دهه بر مردم آن می‌گذرد، هیچ وجدان بیداری نمی‌تواند سکوت کند.

وی با اشاره به‌ فتنه‌های مکرر صهیونیست‌ها در رابطه با تشکیل دولت اسرائیل، تصریح کرد: بیشتر صاحب‌نظران در مدت بیش از نیم قرن گذشته، قطعنامه شماره 181 مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد تقسیم فلسطین به 2 کشور مجزا را همواره ظلمی آشکار در مورد صاحبان اصلی این سرزمین، یعنی فلسطینی‌ها دانسته‌اند. چرا که این تصمیم ضد‌بشری بدون موافقت این مردم گرفته شد.

خلوتشاه محمود در ادامه گفت: سازمان ملل متحد که مدعی نظارت بر رعایت حقوق بشر در سراسر جهان است، خود مرتکب نقض آشکار حقوق مردم فلسطین شد. همین‌طور در مدت بیش از شش دهه است که سازمان ملل متحد و سایر نهادهای مربوطه بین‌المللی در برابر فجایعی که بر سر ملت فلسطین آمده است، به ‌عنوان ناظره‌گر هستند.

وی برخی از کشورهای مسلمان را در وقوع چنین شرایطی مقصر دانست و تصریح کرد: شکی نیست که فلسطین قربانی بی‌غیرتی و بی‌همتی شیوخ و شاه‌زاده‌های عرب شده است. آنها آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین را که همانا آزادی این سرزمین مقدس می‌باشد، در نشست‌های آشکار و پنهان خود با محورهای ظلم و کفر جهانی به معامله می‌گذارند. برای آنها در اصل، آزادی و استقلال فلسطین ارزشی ندارد.   

سردبیر پایگاه اینترنتی «آزادگان» با انتقاد از سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی اسلامی، گفت: با کمال تأسف سازمان‌ها و نهادهای منطقه‌ای و بین‌المللی اسلامی نظیر سازمان همکاری‌های اسلامی، اتحادیه کشورهای عربی و غیره در دفاع از آرمان‌های فلسطین همت و جسارت لازم را ندارند.

وی در بخش پایانی صحبت خود با فارس، خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) می‌فرماید: «حکومت با کفر باقی می‏ماند؛ اما با ظلم پایدار نخواهد ماند». این حکمت در مورد غاصبان سرزمین فلسطین نیز صدق خواهد کرد. انشاالله به ‌برکت اراده آزادی‌خواهی فلسطینی‌ها و پشتیبانی امت اسلامی، در آینده نه ‌چندان دور شاهد پیروزی قدس خواهیم بود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول