اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

قدس در سرزمین‌های آسیای مرکزی، افغانستان و شبه قاره/۱۴

نویسنده افغان: آزادی قدس، مردم سالارانه‌ترین خواسته جهان است

نویسنده و کارشناس سیاسی افغان گفت: آزادی قدس مردم سالارانه‌ترین خواسته میلیونی در جهان است زیرا این موضوع خواسته مشروع مردم در کشورهای اسلامی و غیراسلامی است بنابراین بایستی صهیونیسم تسلیم آن شود.

نویسنده افغان: آزادی قدس، مردم سالارانه‌ترین خواسته جهان است

حجت الاسلام «قربانعلی فصیحی غزنوی» نویسنده و کارشناس سیاسی افغانستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره) را مدبرانه دانست و اظهار داشت: اعلام روز جهانی قدس کار بسیار شایسته و مدبرانه حضرت امام خمینی(ره) بود زیرا همه مسلمانان جهان در یک ماه مخصوص روزه می‌گیرند و در عین حال در روزهای آخر ماه مبارک رمضان طبیعی است که با یک صفای باطن و کوله‌باری از معنویت آماده بیرون شدن از سفر و ضیافت الهی می‌شوند، در نتیجه امام از این فرصت استفاده نمود و مردم را متوجه مسئله قدس و مبارزه با رژیم صهیونیستی کرد.

فصیحی غزنوی افزود: این در حالی است که در چنین روزی همه مسلمانان علیه صهیونیسم بین‌المللی، با برپایی تظاهرات و راهپیمایی، عملکرد وحشیانه و زشت آن‌ها را محکوم می‌کنند که قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

وی در مورد ویژگی‌های روز قدس و تاثیر آن بر کشورهای حوزه بیداری اسلامی اظهار داشت: زمانی که مسلمانان روزه‌دار در روز قدس یکصدا فریاد می‌زنند و مرگ بر اسرائیل می‌گویند و سپس آزادی قدس را طلب می‌کنند، این عمل یک خواسته مشروع و معقول و مبتنی بر دموکراسی است زیرا اکثریت قاطع مردم در کشورهای اسلامی و غیراسلامی خواهان آزادی قدس شریف هستند، بنابراین بایستی استکبار جهانی و صهیونیسم تسلیم شوند.

نویسنده افغان در ادامه افزود: با توجه به تنش‌هایی که در کشورهای حوزه بیداری اسلامی روی داده و متاسفانه برخی کشورها مانند سوریه و همچنین در مصر که یک کشور تاثیرگذار در جوامع اسلامی محسوب می‌شود، وضعیت مسلمانان بحرانی و شاهد درگیری و کشتار بین خودشان هستیم که این یک مسئله ناگوار بوده و در نتیجه روز قدس امسال از حساسیت خاصی برخوردار است.

کارشناس سیاسی افغانستان با تاکید بر اینکه استکبار جهانی در تلاش برای ایجاد انحراف در جوامع اسلامی و به خصوص شیعی است، خاطرنشان کرد: کار استکبار جهانی «اختلاف بینداز و حکومت کن» است و از قدیم برنامه‌هایی را برای شناسایی نقاط قوت و ضربه پذیر مسلمانان داشته‌اند.

فصیحی غزنوی افزود: در سال‌های گذشته «مایکل برانت» معاون سازمان سیای آمریکا وقتی از این سازمان اخراج شد اعتراف کرد که غرب به خصوص آمریکا با مطالعه بر روی نقاط قوت و ضربه پذیر جوامع اسلامی و به خصوص جوامع شیعی سعی در انحراف آن دارند.

این در حالی است که متاسفانه مسئله تعصب مذهبی و گروهی از قدیم یکی از نقاط ضعف مسلمان‌ها بوده و هست در نتیجه مسائل فرعی را بر مسائل اصولی و اساسی ترجیح می‌دهیم و به حاشیه بیشتر از متن می‌پردازیم، بنابراین دشمن هم از این نقاط ضعف مسلمانان سوء استفاده کرده است.

وی ضمن یادآوری انفجارهای هفته جاری در بین شیعیان روزه دار پاراچنار و همچنین کشتار چندی قبل شیعیان هزاره در پاکستان افزود: هدف استکبار ایجاد اختلاف بین مسلمانان است، آن‌ها تلاش می‌کنند تا مسلمانان را به نام شیعه و سنی، به نام سلفی و غیرسلفی به نام طالبان و القاعده و به هر نام دیگری به جان هم بیندازند تا به اهدافشان برسند.

نویسنده افغان خاطرنشان کرد که در افغانستان طالبان و القاعده ساخته و پرداخته دست استکبار بوده، بنابراین در مقطعی از تاریخ آن‌ها را سرنگون کردند و امروز با گذشت بیش از یک دهه دوباره برایشان در قطر دیوان و دفتر در نظر گرفته‌اند. در نتیجه استکبار به دنبال هیچیک از این واژه‌ها و برنامه‌ها و احزاب و گروه‌ها نیست بلکه اهداف خود را در پشت این برنامه‌ها دنبال می‌کند.

فصیحی غزنوی با اعتقاد به اینکه امسال در افغانستان روز جهانی قدس پرشورتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، اظهار داشت: همواره ثابت شده که مردم مسلمان افغانستان مخلصانه در طول این سال‌ها برای خدا جهاد و قیام کرده اند و علاقمند به اسلام هستند. بنابراین علیرغم اینکه دست‌هایی سعی در تضعیف برپایی روز جهانی قدس در افغانستان دارند و تلاش می‌کنند تا این روزهای تاریخی اسلامی کمرنگ نشان داده شود اما ملت مسلمان افغانستان بار دیگر در روز قدس نیز ثابت خواهند کرد که علاقمند اسلام و آزادی قدس و مخالف اشغالگری خصوصا اشغالگران صهیونیست هستند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول