اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

قدس در سرزمین‌های آسیای مرکزی، افغانستان و شبه قاره/43

برگزاری مسابقه قرآنی در ولایت «بلخ» افغانستان به مناسبت روز قدس

بزرگترین مسابقه قرآنی و سیره نبوی که به مناسبت ایام نزول قرآن و روز جهانی قدس در ولایت بلخ افغانستان برگزار شده بود با انتخاب نفرات برتر به پایان رسید.

برگزاری مسابقه قرآنی در ولایت «بلخ» افغانستان به مناسبت روز قدس

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، این مسابقه بزرگ قرآنی که بیشتر به معرفی و بیان سیره رسول بزرگوار اسلام(صلی الله) برگرفته از کلام وحی می‌پرداخت، بین 700 تن از دختران و پسران جوان شرکت کننده از ولایات «بخ، «قندز»، «بغلان» و «تخار» در شهر مزارشریف برگزار شد.

عبدالرئوف توانا از مسئولان برگزارکننده این مسابقه بزرگ قرآنی در رابطه با اهداف برگزاری آن به خبرنگاران گفت: هدف از برگزاری این مسابقه بزرگ قرآنی و سیره نبوی معرفی اخلاق و زندگی پیامبر بزرگوار اسلام به شکل درست و تجلیل و گرامی داشت از روزجهانی قدس بود.

توانا، قرآن کریم را کتاب زندگی و رهنمای بشریت در تمامی ابعاد حیات آدمی در دنیا وآخرت دانست.

وی با انتقاد از تعاریف نابه‌جا ومتحجرانه‌ای که ازسوی برخی حلقات وگروه‌های افراطی از اسلام صورت می‌گیرد تصریح کرد: متأسفانه در دنیای امروز هرجا که انتحار و انفجار وحشت تروریسم باشد از سوی حلقات منحرف وگمراه، بی‌جهت به اسلام و مسلمین پیوند داده می‌شود.

این عالم دینی تأکید کرد: برگزارکنندگان محافل قرآنی مصمم هستند تا با پرداختن به مفاهیم قرآنی و موضوعات حیات‌بخش آن و بیان سیره مبارک رسول گرامی اسلام(صلی‌الله) به جهانیان بفهمانند که قرآن کتاب زندگی و دین اسلام بزرگترین آیین نجات‌بخش برای بشریت است.

مولوی توانا همچنین در رابطه با روز جهانی قدس و اهمیت برگزاری مراسم گرامی‌داشت آن، مسلمانان را به قرار گرفتن در یک صف واحد در برابر دشمنان اسلام دعوت کرد و گفت: عزت مسلمانان زمانی تکمیل خواهد شد که قدس شریف از چنگال غاصبین آزاد گردد.

در مراسم برگزاری مسابقات قرآنی و سیره نبوی به 150 تن از شرکت کنندگان جوایزی اهدا شد و 16 تن که حائز مقامات برتر شده بودند نیز جوایز نفیسی را دریافت کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول