اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

قدس در سرزمین‌های آسیای مرکزی، افغانستان و شبه قاره/40

معاون سابق استاندار هرات: یاد قدس فریضه‌ای اسلامی است

معاون سابق استاندار هرات، پایندی به اصول و مقررات اسلامی و همدردی با مسلمان دربند را یک فریضه اسلامی خواند.

معاون سابق استاندار هرات: یاد قدس فریضه‌ای اسلامی است

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، در همایش «قدس و اخوت اسلامی» که در شهر هرات افغانستان برگزار شد، «میر عبدالخالق» معاون سابق استاندار هرات و یکی از مجاهدین سرشناس این شهر، برگزاری محفل اخوت به بهانه حمایت از مردم فلسطین را گامی ارزنده درجهت اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین عنوان کرد.

وی در سخنانی گفت: دلیل تمام مشکلات جامعه اسلامی در جهان، بی‌توجهی به قرآن و دستورات پیامبر اسلام است.

این عالم افغان در ادامه افزود: دوری از این آموزه‌ها انسان مسلمان را به بدبختی دچار می‌کند و این موضوع در جهان اسلام متصور است.

معاون سابق استاندار هرات با اشاره به جمعیت یک میلیاردی مسلمانان در جهان اظهار داشت: تا زمانی که اختلاف و بی‌توجهی گروهی و فردی نسبت به مشکلات برادر مسلمان دیگر باشد، غیر مسلمان قوی‌تر و ظالم‌تر از گذشته خواهد شد و این را می‌توان در سراسر جهان به خصوص در افغانستان در گذشته و حال و در کشور فلسطین مشاهده کرد.

وی بعضی حکام کشورهای مسلمان را متهم به بی‌توجهی در قبال ارشادات دین اسلام نمود وگفت: تنها اگر سوخت کشورهای غاصب و ظالم غیر مسلمان تأمین نشود، اشغالگری سرزمین فلسطین و ظلم به مردم مسلمان میانمار تداوم پیدا نخواهد کرد و بنا به اجبار و شرایط زمان به خواسته آنان احترام خواهد گذشت.

میرعبدالخالق پیروان مذاهب جهان اسلام را به برادری دعوت کرد و گفت: تقلید از بیگانگان ضعف دین را به دنبال خواهد داشت.

این عالم دینی تصریح کرد: این گونه برنامه‌ها که جزو اصول همکاری بین مؤمنین است، زمینه‌ساز شناخت جایگاه و مقدسات اسلام از گفته‌های پیامبر اسلام و کلام الله تعالی خواهد بود.

وی ضمن قدردانی از مسئولان شورای اخوت اسلامی شهر هرات در تجلیل از قدس و حمایت از مردم فلسطین، گفت: حمایت قدس محدود به یک روز و یک شب نیست بلکه یاد قدس شریف به تنهایی می‌تواند قلب مؤمن را به طرف قبله اول مسلمانان روشن کند.

میرعبدالخالق در پایان گفت باید به منظور حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف برنامه‌هایی برای آگاه‌سازی و تقویت جامعه اسلامی طراحی و اجرا شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول