اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

قدس در سرزمین‌های آسیای مرکزی، افغانستان و شبه قاره/۵

استاد دانشگاه تاجیکستان: روز قدس فرصتی برای هشدار به کشورهای متجاوز است

یک استاد بخش روزنامه‌نگاری دانشگاه ملی تاجیکستان گفت: گرامیداشت روز قدس فرصتی برای هشدار به کشورهای متجاوز و پایان دادن فشار بر ستمدید‌گان است.

استاد دانشگاه تاجیکستان: روز قدس فرصتی برای هشدار به کشورهای متجاوز است

«سعدالله حیدری» استاد دانشگاه ملی تاجیکستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه افزود: روز قدس، روزی است که مسلمانان با برگزاری برخی اقدامات در حمایت از مردم فلسطین به همه ابرقدرتها هشدار می‌دهند که باید دست از ظلم به مردم ستمدیده و مظلوم فلسطین بردارند.

وی تصریح کرد: روز قدس هم‌اکنون از سوی مسلمانان جهان به عنوان روز حمایت از اسلام و مردم فلسطین شناخته شده و جایگاه آن در سراسر جهان هرساله در حال تقویت است.

این دانشمند تاجیک با اشاره به ابتکار حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و اعلام روز قدس، تأکید کرد: ایران اسلامی از آغاز سال 1979 تاکنون کمک‌های زیادی به مقاومت فلسطین ارائه داده و این روند را نه فقط در فلسطین بلکه در تمام جهان علیه دشمنان بشر و اسلام تقویت کرده‌ است.

به گفته وی، هم‌اکنون روز جهانی قدس تنها روز تجسم حمایت ایران از مسئله فلسطین نبوده، بلکه به روز هماهنگی در فعالیت‌های متعددی برای زنده نگه داشتن قدس در اذهان مسلمانان و پایبندی به آزادی قدس تبدیل شده‌ است.

حیدری گفت:گرامیداشت از روز قدس نشانگر مسئولیت‌پذیر بودن مسلمانان کشورهای مختلف در جهت حمایت از شهر مقدس قدس و هویت اسلامی نیز می‌باشد.

وی با اشاره به این که فعالیت‌های یهودی‌سازی قدس و ادامه حفاری‌های سطح زیرین مسجد الأقصی تهدیدی برای وجود اولین قبله مسلمانان است، تأکید کرد: مسلمانان با برگزاری اقدامات گسترده در روز قدس در حمایت از دولت فلسطین، می‌توانند مردم این سرزمین را مساعدت کنند و  اجرای طرح‌های دشمنانه را به نوعی تضعیف کنند. 

این دانشمند تصریح کرد: اگرچه حفاری‌هایی که رژیم صهیونیستی در این منطقه انجام می‌دهد چیز تازه‌ای نیست اما چنین به نظر می‌رسد که هدف از آن بیشتر تخریب این مکان مقدس و برپائی معبد مورد ادعای آنهاست که این مسئله برای هیچ مسلمانی قابل‌تحمل نیست.

وی با اشاره به اهمیت این روز در تاریخ بشر، اعلام روز جهانی قدس از سوی حضرت امام (ره) در ماه مبارک رمضان را که ماه نزول قران است، گامی مهم برای همه کشورهای اسلامی عنوان کرد.

حیدری گفت: حمایت از قدس وظیفه تمامی مسلمانان جهان و پشتیبانی از اقداماتی که در این روز انجام می‌شود  نشانگر همبستگی مسلمانان خواهد بود.

وی با بیان اینکه حمایت از مسجدالاقصی زمینه‌ساز دستیابی به وحدت اسلامی است، افزود: امت اسلامی با حمایت از این روز نه تنها به آزادی قدس بلکه به توسعه عدالت و کاهش ظلم و فشار کشورهای ظالم و متجاوز در جهان کمک می‌کنند.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول