اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

مسئله فلسطین مسئله‌ای جهانی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت:‌ مسئله فلسطین مسئله‌ای جهانی است و باید همه مسلمانان جهان نسبت به آن حساس باشند.

مسئله فلسطین مسئله‌ای جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تقدیر از مردم زنجان برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: مردم زنجان بار دیگر با شرکت در این راهپیمایی دین خود را به نظام اسلامی ادا کردند.

وی با بیان اینکه روز قدس از یادگاران امام خمینی (ره) محسوب می‌شود، افزود: همه بازاریان، اصناف، کسبه و اقشار مختلف مردم زنجان در این راهپیمایی حضور داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مسئله فلسطین مسئله اسلام است، افزود: 65 سال پیش دولت‌های استکباری با حمایت انگلیس سرزمین فلسطینیان را اشغال کردند.

وی با بیان اینکه این غده سرطانی هنوز هم بر سرزمین فلسطین احاطه دارد، خاطرنشان کرد: آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی اولین کسی بود که نسبت به این مسئله اظهارنظر کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه سرزمین فلسطین با توطئه آمریکا و استعمار به دست رژیم اشغالگر قدس قرار گرفت، افزود: مسئله فلسطین مسئله‌ای جهانی است.

وی با بیان اینکه برگزاری راهپیمایی روز قدس از تاکیدات امام خمینی (ره) است، خاطرنشان کرد: این مراسم همواره در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) بدون تکیه به قدرت‌های شرقی و غربی دین اسلام را در جامعه ترویج داد، افزود:‌ ملت‌های اسلامی نیز باید بدون تکیه به قدرت‌ها کشور خود را بسازند.

وی با بیان اینکه باید به فکر نجات فلسطین بود، افزود: تاکید مقام معظم رهبری نیز دفاع واقعی از حقوق فلسطین است.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 14 مرداد روز حقوق بشر اسلامی اظهار کرد: در حال حاضر کسانی داعیه حقوق بشر را دارند که بیشترین ضربه را به حقوق بشر می‌زنند.

وی با اشاره به اقدامات آمریکا و ایادی استکبار در بحث حقوق بشر افزود: ‌استکبار طلایه‌دار نقض حقوق بشر در جهان است.

اسلام حقوق بشر واقعی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه رعایت حقوق بشر تنها متعلق به اسلام است، افزود: اسلام از یک‌هزار و 400 سال پیش، از حقوق بشر دفاع می‌کند.

وی با اشاره به آمار جنایت‌های مدعیان حقوق بشر در جهان افزود: اشغال 65 ساله سرزمین فلسطینیان نمی‌تواند حقوق بشر محسوب شود.

‌آیت‌الله خاتمی با اشاره به جنایت‌های آمریکا و ایادی آن در ویتنام، غزه، فلسطین، لبنان، میانمار، افغانستان و پاکستان خاطرنشان کرد: کشوری که 3 هزار بازداشتگاه سیاسی دارد، نمی‌تواند ادعای حقوق بشر داشته باشد.

انتهای پیام/73003/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول