اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

روز قدس نماد همبستگی در دفاع از مظلومان فلسطین است

امام جمعه ماکو در بیان عظمت روز جهانی قدس گفت: روز قدس نماد همبستگی بین‌المللی در دفاع از مظلومان فلسطین است.

روز قدس نماد همبستگی در دفاع از مظلومان فلسطین است

به گزارش خبرگزاری فارس از ماکو حجت‌الاسلام ایوب رنجبری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: نام‌گذاری روز جهانی قدس آن را از مسئله‌ای ملی به مسئله‌ای جهانی و اسلامی تبدیل کرده و به عنوان عاملی برای نشان دادن عظمت دنیای اسلام به مستکبران تبدیل شده است.

وی رعایت تقوای الهی را شرط سعادتمندی در دنیا و آخرت عنوان کرد و افزود: ماه رمضان با قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد، فرصت مغتنمی برای کسب تقوای الهی است که البته در روزهای پایانی خود قرار گرفته است.

رنجبری بر لزوم استفاده بهینه از رحمت واسعه الهی در این ماه تأکید کرد و گفت: هر فردی نتواند به درستی از لحظات این ماه نورانی بهره برداری کند، در پایان ماه حسرتی حزن‌آلود وجودش را در بر می‌گیرد.

وی در ادامه به بیان مناسبت‌های هفته پیش رو پرداخت و افزود: روز قدس، روز مقابله با مستکبران عالم، برای حمایت از مظلومان است و نماد همبستگی بین‌المللی در دفاع از مظلومان فلسطینی است.

وی حرکت نمادین روز قدس را اعلام انزجار از اقدامات مزدوران و زورگویان عالم عنوان کرد و گفت: یکی از دستاوردهای بزرگ نام‌گذاری روز قدس، اثبات موجودیت اسلام و فلسطینیان و مخالفت با موجودیت رژیم غاصب اسرائیل است که همچون غده‌ای سرطانی در دنیا ظاهر شده و امنیت و آرامش جهانیان را نشانه رفته است.

رنجبری خاطرنشان کرد: روز قدس مسئله فلسطین را از بعد ملی خارج کرده و به آن بعد جهانی و اسلامی داده است تا مستکبران عالم بدانند امت‌های اسلامی همگی با هم برادرند و مرزهای جغرافیایی مانع حمایت آنان از حقوق یکدیگر نمی‌شود.

وی ضمن اعلام تشکر از حضور پرشور مردم شهرستان ماکو در راهپیمایی روز قدس، خاطرنشان کرد: امت‌های مسلمان با قیام امروز خود بسیاری از توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند و بدون شک مشاهده سیل خروشان مردم، آنها را در ادامه تجاوزگری‌های خود به تجدید نظر وادار می‌کند.

رنجبری به قرارگیری روز جهانی حقوق بشر در هفته جاری اشاره کرد و گفت: اکنون مسئله مضحکی که از جانب استکبار جهانی مطرح می‌شود، ناقض حقوق بشر خواندن جمهوری اسلامی ایران است و این در حالی مطرح می‌شود که هر جا که رد پای آمریکا دیده می‌شود، جنگ و ناامنی نیز در آنجا وجود دارد.

امام جمعه ماکو ادامه داد: سکوت غرب و آمریکا در برابر نسل‌کشی‌ها و قرار دادن سلاح‌های شیمیایی در اختیار ظالمان و متجاوزان، تهدید اتمی رئیس جمهور آمریکا و وقوع هزاران ترور در جای جای آمریکا نمودهای بارزی از نقض حقوق بشر آمریکائیان است.

وی با اشاره به روز خبرنگار، از عدم توجه مناسب به این قشر در کشورمان انتقاد کرد و افزود: خبرنگاری شغل شرافتمندانه‌ای است که رسالت بزرگی را بر دوش خبرنگاران می‌گذارد، که آلت دست دشمن نشدن آنها نیازمند حمایت‌های اساسی از این قشر بی‌مدعا است.

انتهای پیام/61006/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول