اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

روز جهانی قدس روز دادخواهی مظلوم در مقابل ظالم است

روز جهانی قدس روزی است که بیدار دلان برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی در راهپیمایی شرکت می‌کنند.

روز جهانی قدس روز دادخواهی مظلوم در مقابل ظالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، روز قدس یک سال پس از پیروزی انقلاب با همت بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان نامگذاری شد و در شرایطی که موضوع قدس و فلسطین داشت به فراموشی سپرده می شد سبب احیای ارزش های اسلامی و نیروهای مظلوم قدس شد که مظلومانه در جبهه حق علیه باطل جانفشانی می‌کنند.

امروز مردم کشورهای منطقه ضرورت روز قدس را درک کرده‌اند و قدس به عنوان یک آرمان پذیرفته اند برای اثبات آن با شرکت در راهپیمایی و استکبارستیزی تحقق آرمان‌های خود را فریاد می‌زنند.

همزمان با سراسر کشور مردم ولایی و همیشه در صحنه استان چهارمحال و بختیاری نیز با شرکت در راهپیمایی روز قدس تنفر و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی نشان دادند و در این گزارش تنها گوشه ای از احساسات مردم تجلی یافته که به شرح زیر است:

روز قدس روز همبستگی مردم جهان با مردم مظلوم فلسطین است

دانشجوی جوانی که همراه با دوستان خود در راهپیمایی روز قدس امروز شرکت کرده بود با اشاره به اینکه حضور در راهپیمایی نشانه اتحاد مسلمانان است گفت: روز جهانی قدس روز مقدسی است که خشم و کینه مردم را نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر دنیا و آنجایی که  هنوز زنده دلانی بیدارند را نشان می‌دهد.

امیر حسینی افزود: اتحاد راهکار مبارزه علیه دشمنان اسلام و مسلمانان دنیاست و تا زمانی که اتحاد بین مردم حفظ باشد دشمنان اجازه تفرقه افکنی پیدا نخواهند کرد.

این جوان بسیجی با بیان اینکه شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس پیام بیداری ملت‌ها است ابراز داشت: ظلم علیه مظلوم در همیشه تاریخ وجود داشته است، ولی ما اکنون اوج این بی‌‌عدالتی را در حق مردم مظلوم فلسطین مشاهده می‌کنیم و سکوت علیه این ظلم عظیم خیانت است.

روز قدس روز افشای فتنه‌های مستکبران جهان است

جانباز 50 درصدی که علی‌رغم داشتن کسالت در بین مردم حضور یافته بود روز جهانی قدس را فرصت مناسبی برای افشای فتنه دشمن دانست و گفت: حضورمان در میان مردم روزه دار و آزادی خواه برای سر دادن شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل است، روز نشان دادن مشت‌های گره کرده مردم به ظالم‌ترین ظالمان تاریخ و روزی که مردم با شرکت در راهپیمایی به مردم فلسطین نشان می‌دهند که در طول گذر زمان مظلومیت آنان یک لحظه هم از خاطر و ذهن مردم خارج نشده است.

مجید هاشمی تاکید کرد: بیش از 34 سال از فرمان تاریخی امام مبنی بر شرکت مردم در راهپیمایی آخرین جمعه ماه رمضان می‌گذرد، ولی گذر زمان هرگز در میزان حضور مردم تاثیر منفی نگذاشته و ما شاهد این هستیم که هر سال بهتر از سالیان قبل مردم در راهپیمایی شرکت می‌کنند و به واقع این جریان رو به رشد نشانه بصیرت افزایی و روشنگری میان مردم کشور است.

فریاد من فریاد همدردی با همنوعان من است

زهرا کیانی دختر 18 ساله‌ای که همراه والدینش در راهپیمایی حضور یافته بود با ابراز رضایت از حضورش در میان مردم عنوان کرد:  با اینکه تشنگی و گرسنگی در ماه رمضان و هوای گرم بر مردم روزه دار فشار وارد می‌کند؛ اما نتوانسته آنان را از ادای تکلیف خود در این روز حماسه ساز باز دارد.

وی با اشاره به اینکه حضور بانوان در راهپیمایی روز جهانی قدس نشانه همدردی با همنوعان زن در کشور فلسطین است یادآور شد: حضور من و مادرم و تمامی زنان ایران و حتی جهان در خیابان نشانه ابراز همدردی با مادران، خواهران و همسران تمام کسانی است که در زمان اشغالگری اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند و در مسیر حفظ کشور شهادت را با جان و دل لبیک گفته اند.

کیانی با اعلام اینکه هدف از شرکت در راهپیمایی بیرون کشیدن چنگال اشغالگران از خاک بیت المقدس است متذکر شد: ما برای این در راهپیمایی شرکت کردیم تا به جنایتکاران نشان دهیم جنگ آنان صرفا جنگ با یک کشور نیست بلکه با جهان اسلام است و اگر کسی فکر کند سنگر دفاع از فلسطین روزی خالی خواهد شد بداند در خواب و خیالی واهی به سر می‌برد چراکه یک دنیا پشتیبان مردم مظلوم فلسطین است.

================

گزارش از :مریم پوراعتمادی

================

انتهای پیام/68006/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول