اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کنار اقشار مختلف مردم رقم خورد

حضور گسترده مراجع و علما در راهپیمایی روز جهانی قدس

مراجع عظام تقلید و علما امروز همگام با اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پیدا کردند و ضمن اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، انزجار خود را رژیم اشغالگر قدس اعلام کردند.

حضور گسترده مراجع و علما در راهپیمایی روز جهانی قدس

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراجع عظام و علما امسال نیز همانند سال‌های گذشته در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و با زبان روزه در کنار اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس حاضر شدند و یکبار دیگر اعلام کردند که حوزه‌های علمیه و روحانیت شیعه در کنار ملت مظلوم فلسطین هستند و تا نابودی اسرائیل غاصب و آزادی قدس شریف دست از حمایت خود برنخواهند کشید.

حضرات آیات مکارم شیرازی، نوری همدانی، کعبی، حسینی بوشهری، مقتدایی و جمعی از اعضای جامعه مدرسین و طلاب و فضلای حوزه علمیه قم از ساعات نخستین راهپیمایی به خیل جمعیت پیوستند و همراه با مردم مومن و همیشه در صحنه انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس و حمایت از مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند.

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور گسترده مردم را در این راهپیمایی دلگرمی برای مردم فلسطین دانست و اظهار داشت: با حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس استکبار بار دیگر خواهد فهمید که ملت مظلوم فلسطین تنها نیستند و پشتیبان دارند.

وی به حضور پرشور ملت روزه‌دار در راهپیمایی روز قدس اشاره کرد و گفت: حضور مردم در راهپیمایی با زبان روزه اجر مضاعف دارد.

این مرجع تقلید با تاکید بر حمایت همه جانبه دنیای اسلام از فلسطین و دیگر مسلمانان در کشورهای اسلامی تاکید کرد: مسلمانان امروز در کنار یکدیگر فریاد قدس‌لنا را برآوردند.

*روند شکست‌های دنیای استکبار ادامه دارد

آیت‌الله حسین نوری همدانی نیز در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: امروز روز اسلام و حرکت مستضعفین است.

وی با تاکید بر اینکه در برابر حرکت مستضعفین تمام مستکبران محکوم به سقوط هستند، تصریح کرد: نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس استراتژی امام راحل بود و این حرکت باعث می‌شود مستکبران سقوط کنند، همانگونه که در جریان جنگ 33 روزه حزب الله و جنگ 22 روزه غزه شکست استکبار را مشاهده کردیم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: روند شکست‌های دنیای استکبار ادامه دارد و به همین زودی صهیونیست نابود شده و فلسطین به آغوش اسلام باز می‌گردد.

وی تصریح کرد: برای ما روشن است ان‌شاءالله استکبار جهانی نابود و فلسطین آزاد خواهد شد و این پیام مهم راهپیمایی روز قدس است.

*دریای خروشان مردم آزادی زودهنگام قدس را نوید می‌دهد

آیت‌الله عباس کعبی هم که در راهپیمایی حضور پیدا کرده بود در سخنانی گفت: آرمان فلسطین و آزادی قدس نزد ملت بیدار ایران اسلامی زنده است.

وی تاکید کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس بیانگر پیوند دین و سیاست و جهاد و صیام و نماد حضور امت اسلام در صحنه با جهت‌دهی واحد است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه روز قدس روز هم‌افزایی امت اسلام به شمار می‌رود، یادآور شد: دریای خروشان مردم آزادی زودهنگام قدس را نوید می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا با تروریست اعلام کردن حزب‌الله و مقاومت آبروی خود را برده‌ است، گفت: حزب‌الله قوی‌تر از گذشته با طراحی‌های ویژه به سمت آزادی قدس در حال حرکت است و طرح سازش به نتیجه نمی‌رسد و امروز همه امت‌های اسلامی با گرایش‌های متفاوت به آزادی قدس معتقد هستند.

آیت‌الله کعبی ادامه داد: در مصر هم طرفداران و هم مخالفان مرسی آرمان آزادی قدس را دارند و علیه اسرائیل موضع دارند.

وی با اشاره به اینکه در بحرین متاسفانه آل‌خلیفه راهپیمایی روز قدس را سرکوب کردند، گفت:‌ در یمن راهپیمایی روز قدس با شکوه برگزار شد و امت اسلام امروز در کشورهای مختلف بیدارتر و مصمم‌تر از گذشته به سمت آرمان فلسطین در حال حرکت هستند.

عضو خبرگان رهبری گفت: امام خمینی (ره) کاری کرده است که روز قدس با عنوان روز اسلام و مسئولیت اسلامی و حضور امت اسلامی در صحنه معرفی شود.

*پیروزی بر اسرائیل قطعی است

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری نیز امروز دوشادوش اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پیدا کرد و در سخنانی اظهار داشت: پیام روز قدس پیام اتحاد، انسجام و همدلی ملت‌های بزرگ اسلامی با مردم ستمدیده و مظلوم فلسطین است.

وی خاطرنشان کرد: حضور مردم ایران اسلامی و همه آزادی‌خواهان جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان‌دهنده این است که ملت‌های مسلمان اراده کرده‌اند پیروزی قطعی را در رابطه با مردم فلسطین محقق سازند و در مقابل رژیم اشغالگر قدس موضعی واحد و متحد داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تاکید بر اینکه ما معتقدیم ظلم‌ها، ستمگری‌ها و خون‌ریزی‌ها پایان خواهد گرفت و این وعده قطعی قرآن است، متذکر شد: ملت ما با آن نوید و امیدی که قرآن برای ملت‌ها و به خصوص پیروزی بر رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است، این چنین با اراده و عزم جدی در صحنه حضور پیدا می‌کنند.

*راهپیمایی روز قدس روح تازه‌ای در رگ‌های ملت مظلوم فلسطین تزریق خواهد کرد

آیت‌الله سید مرتضی مقتدایی نیز در حاشیه حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: این راهپیمایی روح تازه‌ای در رگ‌های ملت مظلوم فلسطین تزریق خواهد کرد که بدانند در دنیا تنها نیستند و همه ملت‌های آزاده از مقاومت حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به قرار دادن نام حزب‌الله در گروه‌های تروریستی از سوی اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد: این گام در راستای تضعیف مقاومت ملت فلسطین بوده و قطعاً این اقدام با دستور مستقیم رژیم صهیونیستی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خصوص طرح سازش در فلسطین گفت: ملت ایران از هر طرحی که به ضرر ملت فلسطین باشد مخالفت خواهند کرد و با راهپیمایی خود از مقاومت حمایت کرده و طرح سازش را محکوم می‌کنند.

*ملت به عهد با امام پایبند هستند

محمودرضا جمشیدی نیز که همراه با مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پیدا کرده بود در سخنانی اظهار داشت: مردم امروز با حضور گسترده و حماسی خود در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان دادند همواره در کنار قدس شریف و مردم مظلوم فلسطین هستند و به عهدی که با امام بسته‌اند، پایبندند.

وی خاطرنشان کرد: در این روز، جهان به‌وی‍ژه جهان اسلام آزادی قدس شریف را فریاد زدند و با فریاد‌های خود این روز را زنده نگه می‌دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به حضور گسترده مراجع عظام، اساتید و علما در کنار مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس ادامه داد: این حضور گسترده نشان داد حوزه‌های علمیه و روحانیت شیعه پشتیبان مردم مبارز و مظلوم فلسطین هستند و از آرمان قدس شریف دفاع خواهند کرد.

وی با قدردانی از حضور حماسی مردم روزه‌دار در گرمای شدید در راهپیمایی روز جهانی قدس یادآور شد: مردم با این حضور خود یک بار دیگر استواری و ایستادگی بر آرمان‌های قدس شریف را به رخ جهانیان کشیدند و این نشان از اوج بصیرت مردم است.

اقشار مختلف مردم روزه‌دار قم امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که به تدبیر بنیانگذار فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی روز جهانی قدس نامگذاری شده است همراه با مراجع عظام تقلید و علما، با حضور گسترده خود در راهپیمایی این روز نشان دادند با عهدی که با امام و مقتدای خود بستند پایبندند و تا آزادی قدس شریف از چنگال اسرائیل غاصب از پا نخواهند نشست.

انتهای پیام/78010/خ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول