اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان:

طرح نیاز سنجی مهارتی در خوزستان اجرا می‌شود

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: طرح نیاز سنجی مهارتی در این استان تشکیل و کتابچه‌ای تنظیم که در آن مشخص شده هر شهری به چه مهارت‌هایی نیاز دارد.

طرح نیاز سنجی مهارتی در خوزستان اجرا می‌شود

شهرام ملایی هزاروندی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های مهارتی هستند و سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان رسالت خود را در زمینه آموزش جوانان فاقد مهارت و ارتقای مهارت آن‌ها ادا می‌کند.

وی ادامه داد: عملکرد سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان نسبت به گذشته از نظر کمی، دو برابر شده است و آموزش‌های المپیادی در سطح همه شهرستان‌های استان اجرا می‌شود که برگزیدگان آن به مسابقات استانی، کشوری و در ‌‌نهایت جهانی راه می‌یابند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان از افتخار آفرینی جوانان خوزستانی در سال جاری خبر داد و گفت: در سال 2011 در مسابقاتی که در لندن برگزار شد یک کارآموز خوزستانی در رشته فناوری اطلاعات مقام اول را کسب کرد و همچنین در سال 2013 در آلمان باز هم یک خوزستانی این جایگاه را به دست آورد.

وی با بیان اینکه خوزستان در المپیادهای ملی مهارت، سازمان فنی و حرفه‌ای خوزستان بر‌تر شد تصریح کرد: در هفته پژوهش و کارآفرینی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان دستگاه بر‌تر پژوهشی استان شناخته شد.

ملایی هزاروندی با اشاره به اینکه از طریق مشاوره و رهگیری وضعیت کارآموزان را رصد می‌کنیم بیان کرد: با ایجاد و ارتقاء مهارت کارآموزان، تعداد شغل‌های جدید ایجاد شده رصد می‌شود و با توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای سعی داریم خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها را به سوی این آموزش‌ها سوق دهیم.

وی درصد بالای بیکاری در سطح استان را به دلیل گرایش به سمت رشته‌های نظری عنوان و خاطر نشان کرد: طرح نیاز سنجی مهارتی در خوزستان تشکیل شده است و کتابچه‌ای تنظیم شده که در آن مشخص شده است هر شهری به چه مهارت‌هایی نیاز دارد و با توجه به نیاز‌ها امکانات لازم را در هر شهرستان برای تحصیل جوانان در آن رشته فراهم کرد.

انتهای پیام/72011/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول