اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی اعلام کرد

آموزش 200 حرفه توسط فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی 200 حرفه را توسط مربیان کارآزموده به علاقمندان آموزش می‌دهد.

آموزش 200 حرفه توسط فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه جمشید اسعدی در جلسه‌ای که ظهر امروز به مناسبت هفته ملی مهارت در سالن جلسات حوزه استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، گفت: اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی در قالب 166 کارگاه آموزشی، 200 حرفه را توسط مربیان کارآزموده به علاقمندان آموزش می‌دهد.

وی با اشاره به محدودیت‌های بودجه‌ای مشمول این سازمان در سال گذشته، از تغییر رویکردها و عمده چالش‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی به حوزه آموزشی و مهارتی خبر داد و به دستاوردهای این اداره کل در سال گذشته در استان اشاره کرد.

اسعدی با اعلام اینکه 82 نهاد دولتی و غیر دولتی در حوزه فنی و حرفه‌ای در کشور فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: هم اکنون 20 نهاد دولتی و غیر دولتی فنی و حرفه‌ای نیز در زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی در استان فعالیت می‌کنند.

وی از تلاش‌های گسترده برای گسترش این مراکز در تمام نقاط استان خبر داد و افزود: در همه شهرستان‌های استان به جز پلدشت و شوط مراکز فنی و حرفه‌ای دایر هستند که در مجموع تعداد این مراکز به 21 مرکز می‌رسد.

اسعدی با اشاره به وجود 166 کارگاه آموزشی فنی و حرفه‌ای در استان، تصریح کرد: در این کارگاه‌ها 200 حرفه را به علاقمندان آموزش می‌دهیم که البته با توجه به بررسی‌های به عمل آمده، تنوع کارگاه‌های آموزشی استان متناسب با نیاز منطقه نیست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی با اشاره به افتتاح 28 کارگاه آموزشی در دهه فجر سال گذشته، از تجهیز 844 قلم از تجهیزات مورد نیاز کارگاه‌ها و توزیع آنها در این کارگاه‌ها خبر داد.

اسعدی با اعلام اینکه 355 موسسه کارآموزی آزاد دارای مجوز فنی و حرفه‌ای در استان فعالیت می‌کنند، گفت: 47 درصد این موسسات در ارومیه متمرکز شده‌اند.

وی از کسب رتبه نخست کشوری اداره کل فنی و حرفه‌‌ای آذربایجان غربی در زمینه‌های مختلف نظیر بخش خصوصی، آموزش در زندان‌ها و مشاوره آموزش و رهگیری شغلی در سال گذشته خبر داد و افزود: در زمینه ممیزی منابع آموزشی نیز رتبه دوم کشوری را بدست آوردیم.

اسعدی به کسب مدال‌های طلا و برنز کشوری در زمینه‌های مختلف برای تعدادی از مربیان و مهارت‌آموزان این اداره کل در سال گذشته اشاره کرد.

وی از برگزاری 20 جشنواره استانی در سال جاری در استان خبر داد و افزود: جشنواره‌هایی نظیر عسل، قالیبافی، ذرت، عرقیات گیاهی، پشم‌چینی عشایر و ... از جمله این جشنواره‌ها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی از برگزاری سمینارهای معرفی مشاغل در سال جاری در استان خبر داد.

اسعدی به اقدامات انجام شده برای دعوت از مربیان خارجی برای ارائه آموزش‌های لازم به متقاضیان در داخل استان اشاره کرد و افزود: با این اقدام از خروج افراد به بهانه کسب آموزش‌های تخصصی به کشورهای مجاور نظیر ترکیه کاهش یافته است که علاوه بر زیرپوشش قرار گرفتن تعداد بیش‌تری افراد از آموزش‌های ارائه شده، از نفوذ فرهنگ‌های نادرست به داخل استان خودداری کرد.

انتهای پیام/61006/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول