اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

شب قدر در تاریخ بشریت ریشه دارد

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: شب‌های قدر ابتکار مسلمانان و آورده دین مبین اسلام نیست بلکه این ایام از نخستین روزهای خلقت بشر وجود داشته است.

شب قدر در تاریخ بشریت ریشه دارد

حجت‌الاسلام نقی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: نخستین مخلوق خداوند حضرت آدم (ع) در شب قدر به دنیا آمده به طوری که قدر را ابتدای دنیا می‌گویند.

وی با بیان این مطلب که شب قدر نیز مانند روز‌های عادی ماه از ابتدای خلقت وجود داشته است، ادامه داد: باید در شب قدر که در رحمت لایزال الهی به روی بندگان باز و در‌های جهنم سوزان بسته است از این فرصت استفاده و با خدا و قرآن هرچه بیشتر انس بگیریم.

امام جمعه شاهین‌دژ اظهار داشت: شب‌های قدر با نزول قرآن شرافت و عظمت پیدا کرد و انسان بیش از پیش به خدای خود نزدیک شد و خود را به رنگ و بوی خدا تبدیل کرد.

باقری تصریح کرد: این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است در این شب مقدرات یک سال انسان‌ها و روزی‌ها، عمرها و امور دیگر مشخص می‌شود، ملائکه در این شب بر زمین فرود می‌آیند، نزد امام زمان (عج) می‌روند و آنچه را برای بندگان مقدر شده بر ایشان عرضه می‌دارند.

وی با اشاره به این مطلب که زندگی انسان دوگونه قرآنی و شیطانی دارد، گفت: اگر از زندگی قرآنی و انس و الفت با پیامبر و ائمه اطهار (ع) فاصله بگیریم به زندگی شیطانی رو آورده و در غیر این صورت با قرآن انس گرفته و با تکیه بر آیات مبارک آن از مشکلات رهایی می‌یابیم.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان این مطلب که شب قدر فرصت زرین و طلایی برای شست‌وشوی آینه دل است، این شب بهترین فرصت است تا خوبی‌ها را جایگزین بدی‌ها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و ... کنیم، افزود: باید از طریق پرداخت صدقات گامی در راستای آبادانی خانه آخرت برداریم و با اعمال نیک و خیر پاداش دو چندان ببریم.

باقری به دیدگاه اهل سنت اشاره کرد و گفت: اهل سنت اعتقاد دارند که طبق حدیث نبوی شب قدر در یکی از ده شب آخر ماه رمضان واقع شده است که اغلب شب بیست و هفتم را شب قدر می‌دانند و در آن شب به دعا و شب‌زنده‌داری می‌پردازند.

انتهای پیام/61009/م20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول