اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شب‌های قدر بهانه‌ای برای ملاقات با خدا

فارس از روشنایی مساجد چالوس از نور حضور مردم در شب قدر گزارش می‌دهد، مردمی که شب گذشته مسجدها را پر کردند و این شب‌ها و روزها نیز خود را برای شب‌های احیای آینده آماده می‌کنند.

شب‌های قدر بهانه‌ای برای ملاقات با خدا

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، شب قدر شبی که مقدرات عالم در آن رقم خواهد خورد، فرصتی برای نو شدن، آن قدر بزرگ است که به درک غیر خدایی نمی‌رسد.

هرچند خدا در توصیف این شب فرمودند که بهتر از هزار ماه است هر عمل ارزشمندی در این شب برابر با هزار ماه حساب خواهد شد، به نظر می‌رسد خداوند دنبال بهانه‌ای است تا به هر راهی که باشد، صف بندگان خوبش را طولانی کند و می‌خواهد بهشت را با این انسان‌ها آذین ببندد.

در این شب ملائک مقرب الهی از آسمان به زمین خواهند آمد و شاهد عروج انسان خواهند بود، این شب، شب امیرمؤمنان، علی‌بن‌ابیطالب(ع) است، همان مردی که بار امانت نبوی را بر دوش کشید و با صبر مثال‌زدنی و توصیف ناشدنی‌اش کاروان دین را هدایت کرد، صبری که خود آن را به تیغ در گلو و خار در چشم می‌خواند.

این لحظه‌ها و ثانیه‌ها برای همچون علی(ع) چقدر خواستنی است، او در چنین شبی همسرش زهرا(س) را ملاقات خواهد کرد، همان فاطمه‌ای که با کینه دشمنان به شهادت رسید و علی(ع) بنا بر وصیتش او را شبانه غسل داد و کفن کرد و به خاک سپرد و از آن زمان تا چنین شبی علی در انتظار وصال است. 

شب قدر با مظلومیت علی، فاطمه، حسن و حسین و زینب(س) پیوندی ناگسستنی دارد و این یعنی شرط اوج گرفتن و رسیدن، توسل به ایشان است؛ آنها که واسطه فیض ربوبی‌اند، آنها که آبرومندان درگاه خدایی‌اند، آنها که ریسمان محکم و ناگشودنی‌اند.

آری شب قدر بی‌نظیر است، شبی که هیچ‌گاه نمی‌توان ارزش معنوی آن را درک کرد.

شب قدر فصل نزول انوار رحمانی بر بوستان جان‌های روحانی است، شب قدر شب حضور روح و ملایک در محضر امام زمان(عج) است، شبی است که در عرصه آن انسان ره 100 ساله را یک شبه طی می‌کند.

در این راستا اگر این شب‌ها در کوچه پس کوچه‌های شهر و روستاهای چالوس گام بگذاریم مسجد و یا تکیه‌ای را خاموش و خالی نمی‌بینیم، این شب‌ها چالوس حال و هوای خاصی دارد که در دیگر شب‌ها مشاهده نمی‌شود، فقط کافی است در این شهر قدم ‌بگذارید تا صدای مناجات و گریه روح‌نواز را از مساجد و تکایای چالوس در روح و جان خود حس کنید.

کافی است پیش‌نیاز اعمال شب قدر را انجام دهید و وارد یکی از این مساجد شوید تا با چشم خود ببینید قرآن‌هایی را که بر سر گرفته شده و اگر کمی دقت کنید اشک‌هایی را خواهی دید که چکه‌کنان از چشم‌ها جاری می‌شود تا روح و جسم گناهکار انسان را جلا دهد و به زمین ببرد و سرنوشت یک سال انسان را رقم زند.

++++++++++++++

گزارش از حسین قاسمی

++++++++++++++

انتهای پیام/2296/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول