اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر عنوان کرد

کاهش فاصله مُلک و ملکوت در شب قدر

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: در شب قدر فاصله مُلک و ملکوت به حداقل می‌رسد و دعاهای روزه‌داران مستجاب می‌شود.

کاهش فاصله مُلک و ملکوت در شب قدر

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید نورالله موسوی‌نیا ظهر امروز در نشست با جمعی از نمازگزاران بوشهری با اشاره به شأن شب‌های قدر و تأثیر آن در رقم خوردن سرنوشت افراد و جامعه اسلامی گفت: شب قدر شب تعیین سرنوشت است و مسلمین در این لیالی با یاد خداوند حکیم قرآن‌ها را بر سر می‌گذارند و بهترین تقدیرها را از خدا خواستار می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان این که درخواست‌های ما باید براساس شناخت و معرفت از خدا باشد، اظهار داشت: قدر، شب ارتباط با حجت خدا بوده و بهترین برنامه سعادت انسان و بشریت و جهان در این شب نازل شده است.

وی با بیان اینکه شب قدر، فاصله مُلک و ملکوت را به حداقل ممکن می‌رساند، اضافه کرد: شب قدر شبى است که همه مقدرات تقدیر می‌شود و خداوند متعال شب قدر را بین تمام شب‌های سال پنهان نگه داشته تا ارزش قدر را بدانیم و بیشتر به سمت پروردگار برویم و به خدا توجه کنیم.

موسوی‌نیا با اشاره به فضیلت‌های فراوان عبادت در آن شب اظهار داشت: در شب قدر باید قدر نعمت‌ها و کلام خدا و قرآن را بدانیم، چراکه این شب فرصت مغتنم و استثنایی است که قرآن ارزش این شب را برابر هزار ماه می‌داند. 

وی با بیان اینکه شب قدر آوای ایمان را در گوش جان انسان‌ها ترنم می‌کند، افزود: خداوند در این شب دوست دارد اشک، قلب شکسته بنده‌اش و دست‌های پر از امید بنده‌اش را به سوی آسمان بلند مشاهده کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در پایان با بیان نکاتی راجع به فرود آمدن رحمت‌های الهی در شب‌های قدر بر لزوم استفاده بهینه از لحظه‌ها و دقایق این شب‌ها برای برآورده شدن حاجت‌ها و دعاها تأکید کرد و ادامه داد: شب قدر فرصتی برای بازگشت انسان به فطرت پاک خود است و دراین شب انسان می‌تواند با نگاه به گذشته و تأمل درباره آن، نسبت به آینده تصمیم بگیرد.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول