اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

شب قدر بهترین فرصت برای تقرب به درگاه باری تعالی است

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه فضیلت شب‌های قدر از هزار ماه بیشتر است گفت: در این شب بهترین فرصت مهیا می‌شود که انسان به پروردگار خود تقرب بجوید.

شب قدر بهترین فرصت برای تقرب به درگاه باری تعالی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین صادق رزاقی بامداد امروز در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی سالروز ضربت خوردن حضرت علی(ع) را تسلیت گفت و اظهار کرد: در شب‌های قدر قرآن کریم به پیامبر گرامی اسلام نازل شد و در این شب فرشتگان نزول کرده و در محضر حجت خدا حضور می‌یابند.

وی پیامبران و ائمه معصومین(ع) را حجت خدا دانست و تاکید کرد: در شرایط کنونی حضرت بقیةالله(عج) آخرین حجت خداوند بر روی زمین هستند و ایشان حافظ و پاسدار ارزش‌های دین به شمار می‌روند.

استاد حوزه علمیه قم رقم خوردن تقدیر و سرنوشت امسال در طول یک سال آینده را از دیگر ویژگی‌های شب قدر دانست و تاکید کرد: تقدیر بر دو نوع عام و خاص است و در شب قدر تقدیر عام رقم خورده و در طول سال تقدیر خاص مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: تقدیر انسان در شب قدر رقم می‌خورد و باید از فرصت این شب‌ها بهترین استفاده را داشته باشیم.

رزاقی با تاکید بر اینکه فضیلت شب‌های قدر از هزار ماه بیشتر است، گفت: در این شب بهترین فرصت مهیا می‌شود که انسان به پروردگار خود تقرب بجوید.

وی با اشاره به سخنی از علامه طباطبایی درباره شب‌های قدر افزود: ایشان می‌فرمود انسان در شب قدر به قدری به درگاه خداوند نزدیک می‌شود که اگر در غیر از این شب هزار ماه هم تلاش کند، نمی‌تواند اینچنین ذات حضرت حق را حس کند.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تفاوت موجود میان عبادت و عبودیت گفت: عبادت انجام وظایف دینی است که بر گردن انسان نهاده شده است، ولی عبودیت پیروی از پروردگار در همه تصمیمات است و عبودیت منجر به تقرب به ذات حضرت حق می‌شود.

وی از عبودیت به عنوان تسلیم شدن محض در پیشگاه خداوند یاد کرد و گفت: مهم‌ترین ویژگی نبی مکرم اسلام و ائمه معصومین عبودیت ایشان است.

رزاقی در بخش پایانی سخنان، علی (ع) را بهترین انسان بعد از پیامبر گرامی اسلام معرفی کرد و گفت: ایشان بندگی خدا را بزرگترین افتخار برای خود می‌دانستند.

انتهای پیام/2258/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول