اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجلس خبرگان رهبری:

مسلمانان در شب‌های قدر برای حفظ اسلام دعا کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مسلمانان در شب‌های قدر برای حفظ اسلام دعا کنند.

مسلمانان در شب‌های قدر برای حفظ اسلام دعا کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسم احیای شب 19 ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: سحر و سپیده دم در طی شبانه‌روز و شب جمعه در طی هفته بهترین زمان‌هایی هستند که خداوند عنایت ویژه‌ای به آنها دارد و بهترین زمان برای استغفار و طلب رحمت الهی است.

وی افزود: در طول سال نیز ماه مبارک رمضان فرصت ویژه‌ای محسوب می‌شود و در این ماه شب‌های قدر زمانی است که تمام درهای رحمت خداوند گشوده می‌شود و پروردگار منتظر شنیدن صدای استغفار و طلب رحمت بندگانش است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه احیا و شب زنده‌داری جزو اعمال مشترک شب‌های قدر است، ابراز کرد: خداوند شب را مایع آرامش قرار داده است از این رو شب زنده‌داری در تمام ایام مورد تأکید اسلام نیست؛ در سبک زندگی اسلامی و قرآنی شب زمانی برای استراحت است و روز زمانی برای نشاط و فعالیت است با این وجود در سبک زندگی غربی انسان‌ها تا پاسی از شب بیدار می‌مانند و در روز می‌خوابند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه پزشکان هم بهترین زمان استراحت را شب می‌دانند، تأکید کرد: با این وجود پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) تأکید بسیاری بر احیا و شب زنده‌داری شب‌های قدر داشتند؛ پیامبر(ص) در شب 23 ماه رمضان به صورت اعضای خانواده آب می‌پاشیدند تا از خوابیدن آنها جلوگیری کنند و حضرت زهرا (س) نیز به فرزندانشان غذای کمی می‌دادند و آنها را بیدار نگه می‌داشتند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: احیا و شب زنده‌داری در شب‌های قدر باید هدفمند باشد و صرفاَ بیدار ماندن در این شب هیچ اهمیت و موضوعیتی ندارد و باید در جهتی که خداوند و ائمه(ع) مشخص کرده‌اند حرکت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه انس با خدا و تولی و تبری دو موضوعی است که باید در احیای شب‌های قدر به آن پرداخته شود، اظهار کرد: برای انس با خدا در شب‌های قدر باید به قرائت دعای جوشن کبیر، برپایی نماز، استغفار و توبه و همچنین دعا و درخواست از خداوند پرداخت.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: دشمنان اسلام به کشتار و قتل عام در کشورهای اسلامی روی آورده‌اند که حل این موضوع علاوه بر تدبیر به دعا هم نیاز دارد؛ آنها اسلام و قرآن را هدف قرار داده‌اند و مسلمانان باید در این شب‌های قدر برای حفظ مسلمانان دعا کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در این شب‌ها باید عشق به خدا و اولیای خدا و ابراز نفرت و تنفر از دشمنان ائمه اطهار(ع) نیز مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/70003/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول