اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

اوج ماه مبارک رمضان در شب‌های قدر نمایان می‌شود

امام جمعه بیجار گفت: اوج معنویت ماه مبارک رمضان شب‌های پر از برکت قدر منزلت و ارزش این شب‌ها را دانست.

اوج ماه مبارک رمضان در شب‌های قدر نمایان می‌شود

حجت‌الاسلام علی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار با بیان اهمیت خاص شب‌های قدر اظهار کرد: شب قدر برتر از هزار ماه است، شبی که مقدرات ما در آن توسط خدای متعال ترسیم می‌شود و به محضر امام زمان(عج) می‌رسد.

وی افزود: اهمیت لیالی قدر این است که هر سال در ماه مبارک رمضان تکرار می‌شود و یک شب بیشتر نیست و شبی سرنوشت‌ساز و احیای آن جزو مستحبات مورد تأکید در روایات و آموزه‌های دینی است.

خطیب جمعه بیجار با بیان اینکه ترک عادات و خوگرفتن با عبادت در ماه مبارک رمضان مهیا می‌شود یادآور شد: خلوت با خدا مقدمه‌ای برای درک شب‌های قدر است.

وی با اشاره به اینکه از شب قدر در آموزه‌های دینی به عنوان  شب بسیار با عظمت یاد شده گفت: شب قدر افزون بر نزول قرآن ویژگی های برجسته دیگری دارد که یکی از آنها فرود آمدن فرشتگان آسمان بر امام و حجت خداست. بر اساس روایات متعدد و معتبر شب قدر به زمان پیامبر اکرم(ص) اختصاص ندارد؛ بلکه هر سال تکرار می‌شود و در آن شب، فرشتگان الهی بر قلب امام فرود می‌آیند و آنچه خداوند فرمان داده است با او درمیان می‌گذارند.

مرادی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های شب قدر، آزادی روح انسان است و انسان در  تمامی لحظات زندگی‌ هدف وسوسه‌های شیاطین و وسوسه نفس امّاره است، اما خداوند اراده کرده که در این شب این سلطه و سیطره از شیاطین گرفته و فرصت عروج برای بندگان خدا حاصل می‌شود.

وی اضافه کرد: شب قدر برای همه یک شب است، ارتباطی به حالات و روحیات افراد ندارد و از نظر مدارک و دلایل دینی مسلم است که شب قدر اختصاص به زمان پیامبر اکرم (ص) و محیط حجاز نداشته و در همه زمان‌ها و برای همه نقاط مختلف این شب با همه عظمت و اهمیتش وجود دارد.

مرادی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) درباره شب‌های قدر افزود: سرنوشت انسان‌ها و تقدیر امور در شب نوزدهم مقدر و در شب بیست و یکم تکمیل تکمیل و در شب بیست و سوم حتمیت یافته  و به امضای باری تعالی خواهد رسید.

وی افزود: شب‌های قدر شب‌های انس با قرآن، دعا و مناجات نمازهای مستحبی است که مومنان با انجام آنها می‌توانند برای آینده خود در سال‌های متمادی از خداوند سبحان طلب آمرزش و عاقب بخیری کنند.

امام جمعه بیجار با بیان جایگاه شب‌های قدر و لزوم استفاده از این شب‌ها خاطرنشان کرد: تقدیر امور در این شب‌ها قطعی و آنان که از خود استعداد و لیاقت و شایستگی برای عنایات خداوندی نشان دهند لطف خداوند شامل حال آنها شده و تقدیر خوبی برایشان رقم خواهد خورد.

امام جمعه بیجار با بیان اینکه شب‌های قدر به دلیل مصادف بودن با شهادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: شب‌های قدر شب حزن و اندوه اهل بیت (ع) و پیروان آن حضرت در کنار تقرب به درگاه خداوند با توسل به امام علی (ع) از این دقایق معنوی می‌توانند به بهره اکمل برسند.

وی در پایان با اشاره به اینکه مردم بیجار مردم معتقد و متدین هستند گفت: مردم دیار گروس زندگی‌شان همراه با فرهنگ دینی است و مردم این دیار نیز در لیالی قدر مراسم‌های معنوی متعددی را در مساجد برگزار خواهند کرد.

انتهای پیام/79012/ق40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول