اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

شب‌های قدر بدون امامت و ولایت هیچ گونه کاربردی ندارد

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه شب‌های قدر بدون امامت و ولایت هیچ گونه کاربردی ندارد، گفت: شب‌های قدر ویژه امام علی(ع) و مسئله امامت است .

شب‌های قدر بدون امامت و ولایت هیچ گونه کاربردی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی سحرگاه امروز در جمع کثیری از مشتاقان اهل بیت (ع) در آئین معنوی احیای نخستین شب قدر که در مصلای شیروان برگزار شد، گفت: منظور از «تنزل ملائکه» این است که ملائکه بر کسانی نازل می‌شوند که از نظر رتبه و مقام از همه فرشتگان و بندگان خدا بالاتر هستند و چه کسی بالاتر از ائمه اطهار(ع)؛ نزول فرشتگان در شب‌های قدر ویژه عوام‌الناس نیست بلکه ویژه ائمه معصومین(ع) است.

وی با بیان اینکه سرنوشت همه عالم هستی در این شب تقدیر می‌شود و آینده انسان‌ها رقم می‌خورد، تصریح کرد: شب قدر، شب سرنوشت است و سرنوشت ما انسان‌ها در این شب نورانی به دست امام عصر(ع) امضا می‌شود.

امام جمعه بجنورد افزود: شب قدر دارای منزلت فراوانی بوده که در قرآن به آن اشاره شده است و این شب‌ها فرصتی است که ممکن است سال بعد دیگر نتوان از استفاده کرد.

وی اظهار کرد: همین که انسان تا این مرحله از ماه رمضان زنده مانده یعنی خداوند توفیق استفاده از شب‌های قدر را به انسان داده است و فقط باید اراده کند که تا این فرصت هدر نرود.

حجت‌الاسلام یعقوبی با بیان اینکه شب قدر بهترین فرصت برای آمرزش است، اظهار کرد: انسان با مناجات و توبه از خداوند طلب آمرزش کند که در دعای جوشن کبیر که از مستحبات این شب‌ها است 100 بار از خداوند طلب آمرزش می‌کنیم که این نشان اهمیت استغفار در این شب است.

قائم مقام نمایندگی ولی فقیه استان خراسان شمالی تأکید کرد: کسانی می‌توانند کرامات و فضیلت‌های شب‌های قدر را درک کنند که به ولایت و امامت حضرت علی(ع) ایمان داشته باشند و کسانی که ولایت امام علی(ع) را قبول ندارند، قابلیت درک شب‌های قدر در آن‌ها وجود ندارد.

وی با گرامیداشت پنجم مرداد، سالگرد برپایی نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت ا... طالقانی، از نماز جمعه به عنوان نماد حاکمیت اسلامی و محور وحدت همه سلایق یاد کرد.

حجت‌الاسلام یعقوبی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که نماز جمعه را در رأس همه امور می‌دانستند، گفت:‌ پایبندی یک مسلمان به ایمان را می‌توان بر اساس میزان اعتقاد او به حضور در نماز جمعه سنجید.

وی یادآور شد:‌ امام خمینی(ره) با هوشمندی و درایتی خاص این روز را به گونه‌ای تعیین فرمودند که همه مسلمین جهان در آن متحد و یکپارچه حضور یابند.

امام جمعه بجنورد گفت: با این اقدام روز جهانی قدس به روزی برای وحدت، انسجام و همدلی جهان اسلام در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل تبدیل شد.

وی از شرکت کنندگان در این مراسم معنوی خواست تا با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس که در جمعه این هفته  برپا می‌شود، از آرمان‌های انقلابی ملت مسلمان فلسطین دفاع و حمایت کنند.

به گزارش فارس، قرائت قرآن، برگزاری نماز جماعت 100 رکعتی، قرائت دعای افتتاح و قرآن به سر گرفتن بخشی از این برنامه معنوی بود.

استقبال پرشور جوانان و نوجوان از برگزاری مراسم نخستین شب قدر از حاشیه‌های بسیار زیبا این مراسم بود.

انتهای پیام/63002/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول