اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین:

شب‌های قدر فرصت نزدیکی به خداست

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: مسلمانان با مناجات کردن در شب‌های قدر می‌توانند سریع‌تر به خداوند متعال نزدیک شوند و این موضوع لزوم استفاده بهینه از این شب‌ها را ایجاب می‌کند.

شب‌های قدر فرصت نزدیکی به خداست

حجت‌الاسلام عباس نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه شب‌های قدر فرصتی برای نزدیک شدن به خداوند است، اظهار داشت: مسلمانان در این شب‌ها با دعا و راز و نیاز کردن با خداوند متعال می‌توانند ارتباطشان را با او مستحکم‌تر کنند و به همین دلیل آنان باید از این فرصت‌ها به نحو مطلوب بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان فرصتی برای بخشش، توبه و ندامت از گناهان است، بیان کرد: مسلمانان با استفاده از هر لحظه‌ این شب‌ها می‌توانند از اعمال نادرست خود استغفار کنند تا آمرزیده شوند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه مسلمانان با روزه گرفتن در طول روز احساس گرسنگی و تشنگی می‌کنند، یادآور شد: آنان در این لحظه‌ها با یاد کردن خداوند متعال بیشتر می‌توانند به او نزدیک شوند و این بهترین زمان نیایش با پروردگار است.

نظری ماه مبارک رمضان را فرصتی استثنایی برای بندگان خدا دانست و اذعان کرد: آنان در این ماه مبارک می‌توانند خود را بازسازی و خودسازی کنند تا ارتباطشان با خداوند متعال تقویت شود.

این مسئول اظهار داشت: خداوند متعال با فراهم کردن مقدماتی به انسان کمک می‌کند تا سریع‌تر به هدف نهایی کمال نزدیک شود که یکی از این مقدمات ماه مبارک رمضان است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین ادامه داد: در این ماه مبارک برکات و رحمت خداوند نسبت به بندگانش بی‌کران است و به همین دلیل مسلمانان با استفاده از هر لحظه این ماه می‌توانند خود را از گناهان پاک کنند.

کمک به محرومان از اثرات اجتماعی روزه

وی با اشاره به اینکه توبه و مغفرت از ویژگی‌های ماه مبارک رمضان است، متذکر شد: هر بنده‌ای که در این ماه به سوی معبود گام بردارد، خداوند متعال گناهانش را می‌بخشد تا زندگی دوباره‌ای را به دور از هر گونه آلودگی شروع کند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین به برکات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: در این ماه رحمت خداوند به سوی مسلمان بی‌نهایت است؛ به طوری که پروردگار درهای بهشت را به سوی بندگان روزه‌دار می‌گشاید و درهای جهنم را به روی آنان می‌بندد.

نظری با اشاره به حدیثی از امام رضا (ع) مبنی بر اینکه هر فردی در ماه مبارک رمضان آیه‌ای از قرآن کریم را تلاوت کند خداوند ثواب ختم قرآن را به وی می‌دهد، بیان کرد: این حدیث بیانگر لطف و رحمت بی‌کران پروردگار به روزه‌داران است و بر این اساس آنان باید قدر این ماه را بدانند.

این مقام مسئول به اثرات اجتماعی، بهداشتی و فردی روزه اشاره کرد و گفت: همه مسلمانان با روزه گرفتن گرسنگی، تشنگی و مشقت‌های این ماه را تحمل می‌کنند و در این هنگام بیشتر به یاد محرومان و مستضعفان جامعه می‌افتند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: آنان در این ماه مبارک تلاش می‌کنند تا بتوانند با کمک کردن به محرومان جامعه مشکلات آنان را برطرف کنند که تحقق این مهم از برکات اثرات اجتماعی روزه است.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول