اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب شهادت حضرت علی (ع)

«مشق شب قدر» در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری مراسم خوشنویسی «مشق شب قدر» با حضور هنرمندان و اساتید انجمن خوشنویسان این استان در شب شهادت حضرت علی (ع) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد.

«مشق شب قدر» در حرم شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، احمد همتی، شب قدر را فرصتی طلایی برای شست‌وشوی آینه دل دانست و گفت: مراسم «مشق شب قدر» در سوگ شهادت بزرگ‌مرد و امام و مولای متقیان حضرت علی (ع) با موضوع کتابت قرآن کریم و با حضور هنرمندان و اساتید انجمن خوشنویسان فارس در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: خوشنویسان استان فارس در رده‌های خوب، ممتاز و فوق ممتاز در شب 21 رمضان و مصادف با شب قدر شهادت بزرگ‌مرد و امام و مولای متقیان حضرت علی (ع) در حرم احمدبن موسی (ع) به خلق آثار خوشنویسی قرآنی می‌پردازند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: کتابت قرآن تنها عمل مقدسی است که هنرمند با حس معنوی و روحانی به آن می‌پردازد و تلاش‌های صورت گرفته در اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بر آن بوده که با ترویج فرهنگ قر‌آنی به‌ وسیله کتابت قرآن زمینه‌سازی لازم برای هنرمندان جوان نیز انجام شود.

همتی خاطرنشان کرد: هیچ هنری مانند خوشنویسی در طول تاریخ نتوانسته با قرآن به این حد هم‌نشین شود چرا که تنها از طریق این هنر سنتی می‌توانیم به کتابت قرآن بپردازیم.

این مسئول با اشاره به اینکه شان خوشنویسی به سبب همنشینی با قرآن والا است، تصریح کرد: سال گذشته با همکاری صورت گرفته از طرف حرم حضرت احمدبن موسی (ع) و انجمن خوشنویسان شیراز این مراسم با‌شکوه برگزار و آثار خلق شده به‌ حدی نفیس بود که تصمیم بر چاپ کتابی با همین عنوان گرفته شد.

وی عنوان کرد: مراسم کتابت قرآن کریم بعد از افطار شروع و تا سحر ادامه دارد که علاقمندان به شرکت با مراجعه به انجمن خوشنویسان شیراز می‌توانند آمادگی خود را در این زمینه اعلام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ابراز داشت: کتابت قرآن با درجه‌ والای معنویتی که دارد، ظرفیت سترگی را در عرصه هنر سنتی خوشنویسی به خود اختصاص داده است.

همتی خاطرنشان کرد: رشد هنر سنتی خوشنویسی و خلق آثار با مضامین مذهبی، قرآنی و نیز کتابت قرآن پس از انقلاب اسلامی بسیار چشمگیر بوده و توجه به کتابت قرآن از سوی هنرمندان خوشنویسی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

این مسئول در پایان با دعوت از تمام اصحاب فرهنگ و ادب و هنر و رسانه‌ها و مسئولان و مدیران این استان و مردم مؤمن فارس برای کسب فیض از این حرکت معنوی، متذکر شد: پس از کتابت در «مشق شب قدر» آثار قرآنی خلق شده به ‌صورت نمایشگاهی به نمایش گذاشته شده ضمن تقدیر از برگزیدگان، در صورت اخذ بودجه‌های لازم کتاب ویژه قدر نیز به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام/‌2448/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول