اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

بیشترین سهم آبی سد تالوار باید در اختیار زنجان باشد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: بیشترین سهم آبی سد تالوار باید در اختیار استان زنجان باشد.

بیشترین سهم آبی سد تالوار باید در اختیار زنجان باشد

محمد اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سد تالوار یک پروژه ملی است که هر استانی نسبت به آن ادعایی دارد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان مشکل آب شرب دارد و پیش‌بینی شده از آب سد تالوار بخشی از نیاز آب شرب این استان تامین شود، خاطرنشان کرد: استان کردستان نیز ادعاهایی دارد که این سد در محدوده آنها اجرا شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصل پروژه سد تالوار توسط استان زنجان اجرا شده است، تصریح کرد: قرار بود آب این سد مورد استفاده شهرستان خدابنده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر 23 هزار هکتار از زمین‌های شهرستان خدابنده توسط این سد زیر کشت آبی برود تحول بزرگی رخ می‌دهد، اضافه کرد: در هر صورت در مورد یک پروژه ملی نباید دید یکطرفه‌ داشت.

اسماعیلی با بیان اینکه انتظار می‌رود که بیشترین سهم آبی از سد تالوار در اختیار استان زنجان باشد، ادامه داد: فراهم کردن زیرساخت‌ها برای رونق کشاورزی در شهرستان خدابنده از برنامه‌های مورد نظر است و در حال حاضر نیز شبکه زهکشی و آبیاری سد تالوار اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: در مجموع به دلیل نیاز استان همدان به آب شرب دولت موظف به تامین آب بوده و سد تالوار در این زمینه مورد توجه است.

انتهای پیام/73006/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول