اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

اجازه نمی‌دهیم در بالادست سدهای دشتستان سدی احداث شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اجازه نمی‌دهیم در بالادست سدهای دشتستان سدی احداث شود.

اجازه نمی‌دهیم در بالادست سدهای دشتستان سدی احداث شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شبانکاره، حجت‌الاسلام سیدمهدی موسوی‌نژاد صبح امروز در جمع مردم و مسئولان شبانکاره اظهار داشت: بخش شبانکاره دارای قابلیت‌های بالایی است ولی تاکنون عواملی موجب شده تا از این قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نشود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از این عوامل مهم، عدم رغبت سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف برای سرمایه‌گذاری در این منطقه است که عموما به‌دلیل نداشتن توجیه اقتصادی و شرایط خاص اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه همواره برای جذب سرمایه‌گذاران در شهرستان دشتستان تلاش کرده‌ایم گفت: به منظور توسعه صنعتی و اشتغال باید صنایع پایدار فعال شوند و زیرساخت‌های قانونی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی و احداث صنایع مختلف در منطقه مهیا است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: برخی از سرمایه‌داران، علاقه به اموری مثل حفاری واکتشاف نفت دارند ولی اولویت کشور حفاری در مناطق داخلی نبوده بلکه اولویت با میادین مشترک است زیرا همزمان کشورهای دیگری نیز در حال استحصال نفت یا گاز از این میادین هستند.

نماینده دشتستان در مجلس تصریح کرد: صنعت اکتشاف و حفاری صنعتی زودگذر است و باید در راستای احداث صنایع پایدار تلاش کنیم.

موسوی‌نژاد با بیان اینکه کشاورزی مهم‌ترین صنعت جاری در بخش شبانکاره است اظهار داشت: بهره‌برداری از سد شهید رئیسعلی دلواری و جاری شدن آب در کانال و زمین‌های کشاورزی می‌تواند کمک شایانی به مردم منطقه و تحول در بخش کشاورزی داشته باشد.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان‌های جنوبی کشور خاطرنشان کرد: اخیرا تحرکاتی از سوی برخی از مسئولان استان فارس برای گرفتن مجوز سدی با نام سد چروم در بالادست سد رئیسعلی دلواری در حال انجام است که اتفاق نامیمونی است.

وی با تاکید براینکه اجازه نمی‌دهیم در بالادست سدهای دشتستان سدی احداث شود افزود: مسئله سد چروم را با رئیس جمهور، معاون اول و سایر مسئولان مربوطه مطرح کرده‌ام، نامه شدیدالحنی به وزیر نیرو ارسال و تذکری کتبی در مجلس به وی داده‌ام.

موسوی‌نژاد ابراز داشت: در صورت احداث سدهای بالادستی، کشاورزی در منطقه شبانکاره امکان‌پذیر نخواهد بود و هزینه‌های صرف شده از بیت‌المال در سد رئیسعلی دلواری به هدر خواهند رفت.

عضو فراکسیون روحانیون مجلس متذکر شد: هر تصمیمی در حوزه کشاورزی توسط مسئولان برای بخش شبانکاره باید با مسامحه باشد زیرا کشاورزی تنها حوزه معیشتی مردم این بخش است و هرگونه کم کاری وعدم تسهیل شرایط، ظلم به مردم خواهد بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته طرح توسعه کشاورزی اعلام شد و برخی از کشاورزان نیز تسهیلات خوبی دریافت کردند، اکنون نیز شرایط را در ادارات مربوطه تسهیل کرده‌ایم و آمادگی پرداخت وام به سایر افراد برای سرمایه‌گذاری و تلاش برای احداث طرح‌های کشاورزی و تبدیل روش‌های سنتی به صنعتی وجود دارد.

موسوی‌نژاد بیان کرد: باید با تمام توان و ظرفیت برای رشد و توسعه منطقه اهتمام ورزیم و هیچ فرصتی را هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/2452/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول