اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز:

سهم کرج از سد امیرکبیر چهار برابر می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز گفت: با ساخت و بهره‌برداری از سومین تصفیه‌خانه آب کرج، سهم کرجی‌ها از آب سد امیرکبیر به چهار برابر میزان فعلی افزایش می‌یابد.

سهم کرج از سد امیرکبیر چهار برابر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی آبفای استان البرز، حسین نوری اظهار داشت: براساس موافقت‌نامه‌های وزارت نیرو سهم کرج از آب سد امیرکبیر از پنج میلیون به 20 میلیون متر مکعب در سال افزایش یافته است که برای تولید و استحصال آن، عملیات ساخت سومین تصفیه‌خانه آب کرج از اواخر سال‌جاری شروع خواهد شد.

نوری افزود: تا هفت سال پیش فقط یک تصفیه‌خانه آب با ظرفیت 170 لیتر در ثانیه از آب سد کرج تأمین می‌شد که در مقایسه با آب برداشتی از چاه‌ها معادل سه درصد بود، اما در حال حاضر با کمک همه مسئولان، این میزان به 33 درصد رسیده است که با توسعه یک مدول دیگر در تصفیه‌خانه شماره یک و ساخت دو مدول در تصفیه‌خانه شماره دو و با شروع عملیات احداث تصفیه‌خانه آب شماره سه تا آخر امسال، سالانه استفاده از 55 میلیون متر مکعب آب سطحی جای آب‌های زیرزمینی را می‌گیرد.

وی با اشاره به گرمای بی‌سابقه تیرماه امسال بیان داشت: اختلاف درجه حرارت شب و روز در تابستان خیلی زیاد نیست و این باعث می‌شود مصرف آب به شکل غیرمتعارفی افزایش یابد، به طوری که مصرف آب در تیرماه امسال نسبت به خردادماه 18 درصد افزایش یافته است.

نوری افزود: در آخرین هفته از خردادماه حدود 180 لیتر در ثانیه به ظرفیت استحصال و تأمین آب در کرج اضافه شد تا بتوانیم جوابگوی مصرف شهروندان در اوج گرما باشیم.

وی تأکید کرد: از نظر تولید و مصرف آب در نقطه مرزی و سر به سر هستیم و گرچه مخازن ذخیره آب پر هم باشند، بعضی از شبکه‌های شهری بیش از این توانایی انتقال و توزیع را ندارند و ممکن است در طبقات فوقانی ساختمان‌ها افت فشار احساس شود.

مدیرعامل آبفای استان البرز بیان داشت: اطلاع‌رسانی دقیق به مردم به منظور صرفه‌جویی در آب می‌تواند مصرف این مهم را به صورت پایدار و متعادل حفظ کند.

وی اذعان داشت: گرچه در بعضی از شهرها مثل محمدشهر و ماهدشت با مشکل افت فشار در شبکه مواجه شدیم، اما در هیچ جای استان قطعی آب برنامه‌ریزی شده و نوبت‌بندی نداشتیم.

وی با اشاره به گرمای 40 درجه‌ای و احتمال نارسایی برق در استان، گفت: از نظر تخصصی وقتی گرمای هوا بیش از 40 درجه شود، سیستم‌های برق‌رسانی دچار مشکل می‌شوند، ولی تا این لحظه با تلاش همکارانمان در توزیع برق، مشکلی پیش نیامده با این حال از 330 حلقه چاه آبی که در سطح استان البرز وجود دارد به اندازه پنج درصد ظرفیت استحصال آنها، دیزل‌های ژنراتور آماده تولید برق اضطراری هستند.

مدیرعامل آبفای استان البرز در توضیح بخش فاضلاب نیز گفت: هم‌اکنون به طور همزمان پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در سطح استان در حال ساخت است، همچنین قبل از این متوسط لوله‌گذاری فاضلاب حدود 17 کیلومتر در سال بود که در حال حاضر به بیش از 100 کیلومتر در سال افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر با بهره‌برداری از شبکه‌های دفع فاضلاب در مناطق اضطراری مثل عظیمیه، رجایی‌شهر، مهرشهر و کیانمهر، شاهد پسروی آلودگی در آب‌های زیرزمینی و حذف خط قرمزهایی هستیم که تا سه سال گذشته در نقشه‌های کیفی آب مشاهده می‌شد و الان به سمت سالم‌سازی پیش می‌رویم، به طور مثال در فازهای یک و دو مهرشهر دیگر لکه نیتراته وجود ندارد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: ثابت کردیم که توان انجام کار حتی بیش از اینها را داریم به شرطی که اعتبارات لازم را دراختیار داشته باشیم.

انتهای پیام/2302/ذ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول