اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور آشنایی با مشکلات موجود در کانال‌های آبیاری

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از سد زیاران بازدید کرد

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین به همراه معاون حفاظت و بهره‌برداری و جمعی از کارشناسان قوه قضائیه و شرکت آب منطقه‌ای قزوین از تأسیسات آبی سد زیاران و کانال‌های آبیاری بازدید کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از سد زیاران بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای قزوین، در این بازدید که با هدف آشنایی مسئولان قضایی با مسائل و مشکلات منابع آبی منطقه برگزار شد، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین گزارشی از وضعیت منابع آب استان و همچنین مشکلات موجود در کانال‌های آبیاری از جمله استفاده غیرمجاز و خطر غرق‌شدگی در کانال‌های آبیاری ارائه کرد.

یدالله ملکی اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای به تنهایی نمی‌تواند این وظایف را انجام دهد و نیاز به مساعدت همه مسئولان قضایی و دولتی و به خصوص مردم دارد.

ملکی تشکیل گروه‌های گشت و بازرسی، شناسایی چاه‌های غیرمجاز، جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و رفع مشکلات قانونی و حقوقی در خرید اراضی طرح‌های توسعه منابع آب را از جمله فعالیت‌هایی برشمرد که لزوم همکاری با دادگستری را ضروری می‌کند.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به تعامل سازنده این شرکت با دستگاه قضایی استان افزود: لزوم حفظ و استفاده بهینه از منابع آب و برخورد جدی با متخلفان و معترضان به این موهبت الهی، بیش از پیش در استان احساس می‌شود.

ملکی با اشاره به عدم رعایت مصرف بهینه از سوی مشترکان منابع آب زیرزمینی و افت روز افزون این منابع استراتژیک؛ تداوم بازدید مسئولان قضایی از طرح‌های آبی و برگزاری جلسات هم‌اندیشی برای حفاظت از منابع آب در استان و شهرستان‌ها و همچنین افزایش آگاهی مردم با اطلاع‌رسانی از وضعیت منابع آبی منطقه را برای حراست از این سرمایه‌ ملی ضروری دانست.

وی تصریح کرد: دریاچه سد و کانال‌های آبیاری دشت قزوین از حجم آب قابل ملاحظه‌ای برخوردار است که هر ساله با گرم شدن هوا، برخی شهروندان و بازدید‌کنندگان حاشیه دریاچه سد و رودخانه زیاران و کانال‌های انتقال آب، به شنا در آن می‌پردازند؛ ولی از خطری که در کمین آن‌ها نشسته است، غافلند.

این مسئول افزود: با وجود نصب گاردریل در بیش از 20 کیلومتر از طول مسیر کانال، ایمن‌سازی شبکه و نصب تابلوها و علائم هشداردهنده متعدد در مناطق حاشیه روستاها با هدف اطلاع‌رسانی و ایمنی و حفظ سلامت افراد در نقاط مختلف و در معرض دید همگان، وسعت حوضه رودخانه زیاران و کانال‌های آبیاری دشت به حدی است که امکان کنترل یا محصور کردن اطراف آن به هیچ وجه ممکن نیست و هرگونه قصور و بی‌توجهی خسارات غیر قابل جبرانی به بار می‌آورد.

اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی انقلاب اسلامی استان قزوین در بازدید از محل تأسیسات آبی  سد زیاران و کانال‌های آبیاری از نزدیک با مسائل و مشکلات موجود آشنا شد.

وی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته در خصوص ایمن‌سازی و اطلاع‌رسانی‌های انجام شده از سوی شرکت آب منطقه‌ای قزوین اظهار امیدواری کرد همکاری‌های لازم و مستمر در زمینه حمایت مسئولان قضایی برای دستیابی به اهداف مورد نظر صورت گیرد.

انتهای پیام/77011/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول