اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ عارف در مشهد:

سد ناامیدی اصلاح‌طلبان در انتخابات 92 شکست

معاون اول دولت اصلاحات با بیان اینکه تفکر اصلاح‌طلبی یعنی تفکر انقلاب اسلامی گفت: سد ناامیدی اصلاح‌طلبان در انتخابات 92 شکست و این با عنوان سرمایه اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد.

سد ناامیدی اصلاح‌طلبان در انتخابات 92 شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا عارف صبح امروز در همایش «سپاس عارف» که به منظور تجلیل از خردورزی سیاسی وی و تقدیر از فعالان ستاد انتخاباتی عارف در مجتمع فرهنگی نصر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: همواره در میان استان‌ها به خراسان‌رضوی نگاه ویژه‌ای داشته و دارم.

وی افزود: در زمان تبلیغات انتخابات با وجود اینکه تعداد زیادی از استان‌ها را نتوانستم بروم اما افتخار سه سفر به خراسان‌رضوی را داشتم و هر بار که می‌آمدم انگیزه مضاعف در من حاصل می‌شد.

عارف با بیان اینکه در دولت اخیر به‌ویژه اواخر سال 91 فضای ناامیدی بر اصلاح‌طلبان حاکم بود، خاطرنشان کرد: باید گفت فضای حاکم بر اصلاح‌طلبان در این مدت هیچ ارتباطی با انقلاب و آرمان‌ها و همچنین جهت‌گیری‌های اصلی نظام نداشته و بیشتر ناشی از یک نوع تنگ‌نظری بود.

به گفته وی ایجاد فضای این چنینی سبب توهم شکست بر جریان اصلاح‌طلبی را وارد کرد.  

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تفکر اصلاح‌طلبی را تفکر انقلاب اسلامی دانست و افزود: من تفکر اصلاح‌طلبی را همان تفکری می‌دانم که در بهمن سال 57 سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

عارف یادآور شد: بارها اعلام کرده‌ام که در فضایی که توهم شکست بر جریان اصلاح‌طلب وارد بود تنها راه برون‌رفت از این شرایط حضور است.

معاون اول دولت اصلاحات تصریح کرد: در زمینه حوادث سال 88 بارها با دوستان اصولگرا صحبت داشته‌ایم که باید یک درصد خطای خود را بپذیرند و همچنین به جریان اصلاحات نیز یک درصد حق دهند، اما آنان قبول نکردند.

عارف با اذعان به اینکه جان بی‌ارزش و یک شخصیت ناقابل خود را در خدمت انقلاب گذاشته‌ام، تصریح کرد: با وجود مشکلات فراوان تاکید بر این داشتم که باید حضور داشت تا گفتمان اصلاح‌طلبی با عنوان گفتمان انقلاب معرفی شود.

وی ادامه داد: اصلاح‌طلبان در استان‌های کشور از حیث حاکمیت توهم شکست و یا هزینه‌هایی که بابت این هواداری داده بودند، نسبت به برپایی ستادهای انتخاباتی در ابتدا بی‌رغبت عمل می‌کردند که در مدت زمان کوتاهی مرتفع شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: خدا را شکر حماسه سیاسی در انتخابات 92 خلق شد و حضور بیش از 70 درصدی مردم پای صندوق‌های رای استنادی بر ادعای خلق حماسه سیاسی است.

عارف با اذعان اینکه سد ناامیدی اصلاح‌طلبان در انتخابات 92 شکست، خاطرنشان کرد: ایجاد امید دوباره به منزله سرمایه اجتماعی بوده و اکنون که در خدمت ماست به طور صحیح مدیریت شود.

انتهای پیام/70023/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول