اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی خراسان جنوبی خبر داد

احداث گود زورخانه با ظرفیتی مناسب در فردوس

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی خراسان جنوبی از احداث یک باب گود زورخانه با ظرفیت مناسب در فردوس خبر داد.

احداث گود زورخانه با ظرفیتی مناسب در فردوس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، قمری وفا جمعه شب در جشن ورزش‌های باستانی که به میزبانی شهرستان فردوس در گود زورخانه ذوالفقار این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ورزش‌های باستانی با هدف تهذیب روح و روان بر مبنای مقدسات دینی انجام می‌شود و جوانان زیادی از این ورزش استقبال می‌کنند.

وی با اشاره به استقبال زیاد مردم فردوس و به ویژه جوانان از ورزش‌های باستانی، گفت: فضای فعلی زورخانه این شهرستان برای فعالیت باستانی‌کاران محدود است و باید زورخانه بزرگ‌تری در این شهرستان احداث شود.

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی خراسان جنوبی با دادن قول مساعد برای احداث یک باب زورخانه با فضای مناسب و در خور شأن مردم و جوانان ورزش دوست فردوس، افزود: با توجه به اینکه همه ساله تعداد زیادی از باستانی‌کاران شهرهای اطراف به گود زورخانه فردوس می‌آیند، باید زورخانه‌ای با ظرفیت بالا در این شهرستان احداث شود.

فعالیت 50 ورزشکار در ورزش‌های باستانی فردوس

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی فردوس نیز از فعالیت بیش از 50 نفر باستانی‌کار در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این ورزشکاران به مدت سه شب در ایام هفته مشغول انجام ورزش‌های باستانی در گود زورخانه این شهرستان هستند.

سیدمهدی علیپرست یادآور شد: در میان کشورهای مشرق زمین، بی‌گمان ایران تنها کشوری است که در نظام تعلیم و تربیت خود بیشترین اولویت را به ورزش و تربیت بدنی داده است.

وی گفت: با احداث زورخانه بزرگ‌تر در شهرستان فردوس و تشویق جوانان به سوی این ورزش، زمینه ترویج و توسعه ورزش‌های باستانی در شهرستان فراهم می‌شود.

این جشن که همه ساله با حضور بیش از 150 باستانی کار در گود زورخانه فردوس برگزار می‌شود در سال جاری با مدیحه‌سرایی مداحان اهل بیت(ع) و اجرای ورزش‌های باستانی همراه بود.

انتهای پیام/69007/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول