اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای خبر داد

برگزاری مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در تهران

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای گفت: مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در تاریخ 28 و 29 اردیبهشت ماه در تهران برگزار می‌شود.

برگزاری مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدرضا طالقانی که به‌منظور اجرای برنامه گل‌ریزان به‌همراه جمعی از پیشکسوتان و پهلوانان کشور برای توسعه فضاهای ورزش زورخانه‌ای وارد کرمانشاه شده‌ در دیدار با استاندار کرمانشاه و پیشکسوتان ورزش این استان اظهار داشت: امروز اینجا آمده‌ایم تا بگوییم هیچ تجهیزاتی در استان کرمانشاه برای ورزش باستانی وجود ندارد.

رئیس فدراسیون ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای با اشاره به اینکه زورخانه‌های کرمانشاه وضعیت مناسبی ندارند، تاکید کرد: کرمانشاهی‌ها همیشه در کشتی درخشش داشته‌اند و در رشته‌های ورزشی دیگر هم موفق بوده‌اند.

طالقانی با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی کشتی پهلوانی تهران در تاریخ 28 و 29 اردیبهشت ماه، بیان داشت: یک مربی از کرمانشاه برای سفر خارج انتخاب کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: اگر کاری برای ورزش باستانی کرمانشاه انجام نشود، آیندگان ما را نمی‌بخشند و جای تعجب دارد که در کرمانشاه، دیار پهلوانان، زورخانه‌ها وضعیت مناسبی ندارند.

طالقانی با تاکید بر اینکه در کرمانشاه افراد بزرگی در عرصه ورزش پهلوانی وجود دارند، ادامه داد: کشتی پهلوانی، پدرخوانده ورزش است و در واقع ورزش ملی و مذهبی ایرانیان است.

وی توجه به ورزش باستانی از سنین پایین را عامل گسترش این ورزش دانست و تصریح کرد: اگر از سنین پایین شروع نکنیم، این ورزش فراموش می‌شود.

گفتنی است، در این دیدار شهردار، مدیرکل ورزش و جوانان، رئیس و یکی از اعضای شورای شهر و رئیس هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای استان کرمانشاه نیز توضیحاتی در مورد وضعیت ورزش باستانی در این استان و برنامه‌های انجام شده ارائه کردند.

در دیدار طالقانی با مسئولان و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، 4 قطعه زمین برای گسترش فضای ورزش زورخانه‌ای در نظر گرفته شد. 

انتهای پیام/2700/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول