اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خبر داد

برگزاری رقابت‌های بین‌المللی باستانی دهه فجر در سنندج

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان کردستان گفت: دهه فجر امسال مسابقات بین‌المللی ورزش‌های باستانی با شرکت 6 تیم خارجی به میزبانی سنندج برگزار می‌شود.

برگزاری رقابت‌های بین‌المللی باستانی دهه فجر در سنندج

مهران تیشه‌‌گران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با بیان اینکه کشور ایران از دیرباز مهد ورزش‌های زورخانه‌ای و باستانی بوده است گفت: این امر به دلیل روحیه پهلوانی مردمان این مرز و بوم است.

وی استان کردستان را یکی از قطب‌های ورزش زورخانه‌ای کشور معرفی کرد و افزود: وجود بزرگان این رشته در این منطقه گواه این ادعاست.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در ادامه از برگزاری رقابت‌های بین‌المللی باستانی در ایام‌الله دهه مبارک فجر به میزبانی سنندج خبر داد و گفت: تاکنون 6 تیم آمادگی خود را برای شرکت در این مسابقات در بهمن ماه جاری اعلام کرده‌اند که از این میان حضور ورزشکاران کشورهای روسیه، بلاروس، لیتوانی، تاجیکستان، عراق و جمهوری آذربایجان قطعی شده است.

تیشه‌گران تصریح کرد: تیم استان کردستان و احتمالا یک یا چند تیم از استان‌های کشور با معرفی فدراسیون ورزش‌های باستانی دیگر شرکت کنندگان این رقابت خواهند بود.

وی اضافه کرد: در این مسابقات 4 تیم از کردستان و تیم ملی ایران حضور خواهند داشت.

این مسابقات بین‌المللی تیمی زورخانه‌ای، هنرهای فردی و کشتی پهلوانی با عنوان جام فجر در سی و چهارمین بهار انقلاب اسلامی ایران در بهمن ماه جاری برگزار خواهد شد.

گفتنی است این مسابقات زیر نظر فدراسیون ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی در دهه مبارکه فجر در سالن آزادی سنندج برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/79008/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول