اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای سیستان و بلوچستان:

زیرساخت‌های تشکیل بنیاد پهلوان‌سرا در سیستان و بلوچستان فراهم شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی، باستانی و زورخانه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: برای راه‌اندازی و تشکیل بنیاد پهلوان‌سرا در سیستان و بلوچستان باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

زیرساخت‌های تشکیل بنیاد پهلوان‌سرا در سیستان و بلوچستان فراهم شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمودرضا امیاری در دیدار با مدیران اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان که در زورخانه حضرت‌اباالفضل (ع) زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی برای تشکیل بنیاد پهلوان‌سرا در این استان وجود دارد اما باید در مرحله نخست زیرساخت‌های تشکیل بنیاد در استان فراهم شود که این امر نیازمند اعتبارات و منابع مالی مشخص است.

وی افزود: باید ضمن مشخص کردن اعتبارات و منابع مالی، سیاست‌گذاری‌های لازم در این زمینه انجام و هیئت امنا و هیئت اجرایی بنیاد پهلوان‌سرا تشکیل شود تا بتوانیم فرهنگ ایثار و جوانمردی را با هدف پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه نهادینه کنیم.

در ادامه مشاور امور فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان نیز با تأکید بر نقش پهلوانان به عنوان مظهر جوانمردی و سخاوت افزود: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و افزایش سطح مشارکت آنان و همچنین استفاده از چهره‌های خوشنام و سرشناس تأثیر به‌سزایی در فعالیت این بنیاد و  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

محمد عباس‌آبادی ترویج هدفمند ارزش‌های والای انسانی را از ضروریات برشمرد و خاطرنشان کرد: بر اساس منشور اخلاقی این بنیاد، گسترش فرهنگ ایثار، صبوری و خوش اخلاقی، از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری خواهد کرد.

وی عنوان کرد: پهلوان‌سرا با توجه به ظرفیت بالای ورزشی جوانان استان سعی دارد جوانان پاکدل، صادق، مکتبی و متدین را جذب و سیاست‌های ناهمگون و پراکنده ورزشی استان را با استفاده از روحیه پهلوانی جوانان استان به صراط مستقیم هدایت کند.

عباس‌آبادی تصریح کرد: ورزش پهلوانی و باستانی به لحاظ ظرفیت فرهنگی و معنوی فراوان، می‌تواند در راستای ترویج فرهنگ ارزشی در سایر رشته‌های ورزشی نیز مؤثر باشد.

در ادامه مشاور برنامه‌ریزی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان نیز گفت: با هدف تقویت و احیای روحیه پهلوانی و فرهنگ ورزش باستانی که با جوانمردی، گذشت و ایثار عجین است، بنیاد پهلوان سراها در این استان تشکیل شده تا زمینه‌های مشارکت و هم‌افزایی با خوبان و همچنین برجسته‌سازی شیوه و روش حضرت‌علی (ع) در رفتار و گفتار چهره‌های اجتماعی به‌ویژه ورزشکاران و هنرمندان بیش از پیش تقویت شود.

علی‌اصغر کهن‌سال ادامه داد: باید فرهنگ ورزش باستانی که پیوند خورده با ارزش‌های والای اسلامی و دینی است، در سطح جامعه نهادینه شود که در این راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل سیستان و بلوچستان برنامه‌های ویژ‌ه‌ای در دستور کار دارد.

در ادامه این دیدار در زمینه احداث و کلنگ زنی گود باستانی در شهرستان ایرانشهر نیز بحث و تبادل نظر شد.

انتهای‌پیام/75005/م20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول