اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود

نخستین کلاس مربی‌گری ورزش باستانی در کاشان

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته داوران و مدرس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشور از برگزاری کلاس مربی‌گری ورزش باستانی در شهرستان کاشان پس از ماه مبارک رمضان خبر داد.

نخستین کلاس مربی‌گری ورزش باستانی در کاشان

مسعود ملکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: کلاس مربی‌گری ورزش باستانی برای اولین بار در سال‌جاری بعد از ماه مبارک رمضان در شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره مربی‌گری کشتی پهلوانی در هفته گذشته بیان داشت: هم‌اکنون کلاس مربی‌گری درجه 3 کشتی پهلوانی با حضور 60 نفر از سراسر استان اصفهان در شهرستان مبارکه در حال برگزاری است.

دبیر کمیته داوران و مدرس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشور همچنین از برگزاری آموزش مرشدی در شهریور ماه در اصفهان خبر داد و گفت: علاوه بر این در سال‌جاری برای اولین بار در کشور، ارتقای مربی‌گری این رشته از درجه 3 به 2 در اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزش باستانی شهرستان کاشان در چند سال اخیر به دلیل مدیریت حاکم بر آن از بحث قهرمانی از دیگر شهرهای کشور فاصله گرفته است عنوان کرد: تا اواخر دهه 70 هر تیمی که از اصفهان به مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شد حداقل دو یا سه نفر از اعضای تیم باستانی استان اصفهان را باستانی‌کاران کاشانی تشکیل می‌دادند.

دبیر کمیته داوران و مدرس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای کشور یادآور شد: بعد از تغییرات در هیئت باستانی کاشان، هیئت پهلوانی و زورخانه‌ای استان اصفهان تلاش دارد تا این رشته ملی علاوه بر شهرستان کاشان در دیگر شهرستان‌های استان نیز رشد و توسعه یکسانی داشته باشد.

ملکی ظرفیت‌ها و استعدادهای شهرستان کاشان در ورزش باستانی را در سطح کشور حائز اهمیت دانست و گفت: انتظار می‌رود با کمک اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان، مسئولان هیئت باستانی شهرستان و استان اصفهان به زودی شاهد درخشش ورزشکاران باستانی‌کار کاشانی در مسابقات قهرمانی کشور و بین‌المللی این رشته باشیم. 

وی با اشاره به اینکه اصفهان پایتخت فرهنگی پهلوانی و زورخانه‌ای کشور اعلام شده است ابراز داشت: استان اصفهان باید در همه ابعاد فرهنگی از جمله ورزش باستانی رشد و نمو داشته باشد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول