اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی کرمانشاه:

درب‌های کوتاه زورخانه، ورزشکاران را متواضع می‌کند/ زورخانه‌های کرمانشاه استاندارد نیستند

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی استان کرمانشاه از متواضع ‌شدن ورزشکاران به هنگام ورود از درب‌های کوتاه زورخانه خبر داد و گفت: در کرمانشاه تنها سه زورخانه شخصی وجود دارد، که از شرایط استاندارد برخوردار نیستند.

درب‌های کوتاه زورخانه، ورزشکاران را متواضع می‌کند/ زورخانه‌های کرمانشاه استاندارد نیستند

محمدخوش‌اندام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با بیان اینکه در سطح استان کرمانشاه با کمبود زورخانه روبه‌رو هستیم، از وجود تنها سه زورخانه در شهر کرمانشاه خبر داد و افزود: در شهرستان‌های استان کرمانشاه، 5 شهرستان دارای زورخانه می‌باشند که از شرایط استاندارد برخوردار نیستند.

وی افزود: زورخانه‌های‌ شهرستان‌های کرمانشاه با مقیاس‌های اعلام شده از طرف فدراسیون هماهنگ نیستند و از کم‌ترین امکانات رفاهی و بهداشتی برخوردار نبوده و فضای این مکان‌ها بیشتر به یک انباری شبیه است.

این ورزشکار با بیان اینکه تنها سه زورخانه شخصی در کرمانشاه وجود دارد، در خصوص قدمت آنان تصریح کرد: زورخانه پهلوان حسین گلزار با قدمت 450 ساله در مکانی زیرزمین‌ مانند وجود دارد که به دلیل هم‌سطح بودن با کف خیابان، از فضایی تاریک برخوردار است.

وی از احداث دو زورخانه توسط اداره‌کل تربیت بدنی کرمانشاه در مجموعه امام خمینی(ره) و دهکده المپیک کرمانشاه خبر داد و افزود: افتتاح این زورخانه‌ها مستلزم بودجه است که با وعده‌های استاندار کرمانشاه در سال 92 امید برپا شدن این دو زورخانه می‌رود.

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی استان کرمانشاه، با بیان اینکه در ورزش‌های زورخانه‌ای، از ابتدا تا انتها ذکر خدا، دعا و پند و اندرز وجود دارد، خاطر نشان کرد: درب‌های کوتاه زورخانه‌ها و خم ‌شدن ورزشکاران به هنگام ورود از درب‌های کوتاه زورخانه، بوسیدن گود و نیز احترام به پیشکسوت همه نشانه‌های تواضع و جوانمردی در این ورزش است.

خوش‌اندام با بیان اینکه اخلاق پهلوانی در ورزش زورخانه‌ای بسیار مهم است، تصریح کرد: جوانمردی بارزترین خصیصه پهلوانی است.

به گفته خوش‌اندام، پیشکسوت در ورزش‌های باستانی از احترام بالایی برخوردار است و احترام به سادات در هر سنینی درخور توجه است.

رئیس هیئت ورزش‌های باستانی کرمانشاه در پایان استقبال جوانان کرمانشاهی از این ورزش را بالا ارزیابی کرد.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول